کاهش ۴۳۵ شغل در بخش تولید و مهندسی اوبر

شرکت اوبر در راستای تغییر سیاست‌های کاری و تجاری خود تعداد زیادی از کارمندانش را اخراج کرد.

کاهش ۴۳۵ شغل در بخش تولید و مهندسی اوبربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوبر با سیاست ''تیم‌های کم‌تعداد‌تر با کیفیت عملکرد بهتر'' در حدود ۴۳۵ شغل را در دو قسمت تولید و مهندسی این شرکت از بین برد. این شرکت ارائه دهنده خدمات حمل‌ونقل مبتنی بر شبکه اینترنت اقدام اخیر خود را در راستای اجرای سیاست‌های کاری و تجاری اوبر دانسته و آن را عاملی برای موفقیت بیشتر در آینده می‌دانند.


بیشتر بخوانید: اذعان بزرگ‌ترین شرکت‌های تاکسی اینترنتی آمریکایی به افزایش ترافیک


بزرگ‌ترین شرکت تاکسی‌های اینترنتی در سایت رسمی خود با صراحت خبر مربوط به اخراج کارمندانش را منتشر کرد و از مشتریان این شرکت خواست با صبوری منتظر خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر از گذشته باشند. کارمندان اخراج شده از این دو بخش مهندسی و تولید، ۸ درصد تعداد کل نیروی انسانی این دو قسمت را تشکیل می‌دهند. 

کاهش ۴۳۵ شغل در بخش تولید و مهندسی اوبر

آیا مدیران اوبر با کاهش نیروی انسانی این شرکت به دنبال افزایش سودآوری هستند؟

به نظر می‌رسد کاهش قابل توجه سهام اوبر در ماه‌های اخیر، مدیران این شرکت را به اقدامات تامینی برای صعود در بازار سرمایه آمریکا وادار سازد. البته مسئله کاهش درآمد اوبر با وجود حوزه‌های درآمدی بسیار زیاد در سراسر آمریکا بارها از سوی کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و تعدادی از آن‌ها عقیده دارند راه‌حل کاهش نیرو در کوتاه مدت تا حدی نتیجه مثبت دارد ولی در بلند مدت آسیب زننده خواهد بود. 

کاهش ۴۳۵ شغل در بخش تولید و مهندسی اوبر

برخی از کارمندان اخراج شده اوبر با مراجعه به مراجع قضایی ایالات کالیفرنیا خواستار برخورد قاطع با اقدامات اخیر اوبر و رسیدگی به حقوق ضایع شده خود شدند. آشفتگی‌های به وجود آمده برای اوبر می‌تواند فرصت مناسبی برای شرکت لیفت، جدی‌ترین رقیب اوبر در آمریکا باشد. مدیران لیفت قصد دارند با در نظر گرفتن شرایط ویژه برای مسافران تاکسی‌های این شرکت و قرار دادن تخفیفاتی قابل توجه در اپلیکیشن Lyft بیش از گذشته کاربران اوبر را به سمت خود جذب کنند و به نوعی خود را به عنوان قابل اعتمادترین تاکسی اینترنتی در آمریکا معرفی کند.

انتهای پیام/

تعدیل گسترده نیرو در شرکت اوبر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.