در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

بانک ملی از گذشته تحریم بود

یک مقام مسئول در نظام بانکی گفت: بانک ملی مدت هاست به عنوان یکی از بانک‌های تحت تحریم آمریکا قرار گرفته است و منظور جدید آن‌ها بانک مرکزی است.

بانک ملی از گذشته تحریم بودیک منبع آگاه در بانک ملی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به ادعای دونالد ترامپ مبنی بر اینکه بانک ملی ایران را جزو تحریم های بین المللی قرار داده است، اظهار کرد: احتمال بسیار قوی منظور رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از تحریم بزرگترین بانک ایران، بانک مرکزی بوده است.

او گفت: چرا که بانک ملی ایران در گذشته مورد تحریم سیستم بانکی بین المللی به دست آمریکا قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید: ترامپ بانک مرکزی ایران را تحریم کرد


در حالی که ترامپ در اعلام تحریم های جدید علیه ایران از لفظ Iran national bank  استفاده کرده بود، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد بانک مرکزی ایران را در کنار صندوق توسعه ملی ایران و شرکت اعتماد تجارت پارس در فهرست تحریم قرار داده است.

دونالد ترامپ روز جمعه در دیدار نخست وزیر استرالیا مدعی می شود که تحریم یکی از بزرگ ترین بانک های ایران،  یکی از عظیم ترین و برجسته ترین تحریم ها علیه ایران است.

این در حالی است که در مدت یکسال گذشته، ترامپ و تیم وی در کاخ سفید بارها ادعا کرده بودند کارزار فشار حداکثری مفید بوده و ایران را به زانو درآورده است.

استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا هم در تکمیل این اظهارات ترامپ که البته به اشتباه، بانک مرکزی را بانک ملی خواند، گفت: بانک مرکزی ایران به دلیل تامین منابع مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه قدس و حزب الله لبنان در فهرست تحریم ها قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت خزانه داری و اتاق جنگ دولت ترامپ هم علاوه بر بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی با اتهام مشابهی تحت تحریم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کدام بانک های ایرانی توسط ترامپ تحریم شدند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار