واشنگتن پست: ترامپ سیاست واشنگتن در اوکراین را تحریک‌کننده روسیه می‌داند

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد پیشین دولت آمریکا نوشت رئیس‌جمهور این کشور سیاست واشنگتن در اوکراین را «بی‌معنی و تحریک‌کننده روسیه» می‌داند.

ترامپ سیاست واشنگتن در اوکراین را تحریک‌کننده روسیه می‌داندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد پیشین دولت آمریکا گزارش داد تاخیر ترامپ در تعیین تاریخ دیدار با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و دستور برای بررسی بسته کمک‌های نظامی به این کشور با این واقعیت پیوند خورده که رئیس‌جمهور آمریکا اقدامات واشنگتن را در رابطه با اوکراین «بی‌معنی و فقط تحریک‌کننده روسیه» می‌داند.

واشنگتن پست نوشت یک مقام ارشد پیشین دولت که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: «موضع رئیس‌جمهور اساساً این است که ما باید این واقعیت را بدانیم که روس‌ها باید دوستان ما باشند و چه کسی به اوکراینی‌ها اهمیت می‌دهد؟»

بنابر اعلام دفتر زلنسکی، قرار است دو رئیس‌جمهور روز ۲۵ سپتامبر باهم ملاقات کنند. این روزنامه آمریکایی پیشتر در ۱۲ اوت گزارش داده بود یک افسر اطلاعاتی آمریکا مستقر در اوکراین شکایتی را درباره گفت‌وگوی ترامپ و یک رهبر خارجی مطرح کرده است. ترامپ نزدیک سه هفته پیش، قبل از این شکایت با زلنسکی صحبت کرده بود. بنابر گزارش‌ها، این گفت‌وگو حاوی یک وعده بوده که ترامپ بعدا با رد این خبر آن را جعلی خواند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار