کمیسیون انتخابات افغانستان مطرح کرد:

پایین بودن سطح مشارکت مردم، سبب بی اعتبار شدن این انتخابات نمی شود/ آمار تخمینی میزان مشارکت در نیمی از مراکز رای دهی

کمیسیون انتخابات افغانستان آمار تخمینی میزان مشارکت مردم در نیمی از مراکز رای دهی این کشور را اعلام کردند.

 

پایین بودن سطح مشارکت مردم، سبب کم اعتبار شدن این انتخابات نمی شود/ آمار تخمینی میزان مشارکت در نیمی از مراکز رای دهیبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان در نشست خبری آمار تخمینی ۲۵۹۷ مرکز از ۴۹۰۵ مرکز رای‌گیری را اعلام کرد.

رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که به صورت تخمینی در ۲۵۹۷ مرکز، یک میلیون و ۵۱ هزار و ۹۹۸ نفر در انتخابات شرکت کرده اند.

این آمار از طریق تلفن از مسئولان محلی دریافت شده و بر اساس آن،  میزان مشارکت مردم در این انتخابات نسبت به دوره قبلی پایین تر بوده است.

مسئولان انتخاباتی افغانستان تاکید کردند که شمار آرا ادامه دارد و میزان مشارکت در ۲۳۰۸ مرکز باقی‌مانده قرار است به زودی مشخص شود.

به گفته مسئولان انتخاباتی افغانستان،  مشکلات اتصالی و مخابراتی، دلیل مشخص نشدن میزان مشارکت مردم در تمام مراکز رای دهی بوده است.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد که پایین بودن سطح مشارکت مردم، سبب کم اعتبار شدن این انتخابات نمی شود.

نتیجه مقدماتی رسمی چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است تا سه هفته دیگر (۲۷ میزان/ مهر) اعلام گردد.

چهارمین انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در این کشور برگزار شد. حضور کمرنگ مردم، دستگاه های بایومتریک و عدم درج اسامی رای دهندگان در محلات رای دهی از عمده ترین چالش این انتخابات بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.