پیش‌بینی تکمیل پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی از سد کوثر تا پایان سال جاری

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم، پیش‌بینی می‌شود پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی از سد کوثر تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیش‌بینی تکمیل پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی از سد کوثر تا پایان سال جاری

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،فیض‌الله پاسره، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص پروژه مهم آبرسانی شهرستان بهمئی از سد کوثر گفت: در صورت تأمین اعتبار لازم این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

 مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبرسانی به شهر لیکک و روستا‌های حومه با هدف تأمین آب  آشامیدنی شهر لیکک و روستا‌های برای جمعیتی حدود ۷۸ هزار نفر از سد مخزنی کوثر پیش‌بینی شده است.

او با بیان این که در شهرستان بهمئی سه مجتمع آبرسانی ۵۳ روستا با جمعیتی نزدیک به یک هزار و ۶۰۰ مشترک را پوشش می‌دهد، گفت:  از آب در نظر گرفته در این طرح در سال، سه میلیون متر مکعب برای بخش صنعت و ۵.۵ میلیون متر مکعب برای آشامیدنی خواهد بود.

 مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد به اعتبار مورد نیاز و هزینه شده برای این طرح اشاره کرد و افزود: تاکنون۱۰۷ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.

او با بیان این که خط انتقال آب از سد کوثر به بهمئی به طول ۵۱ کیلومتر در حال اجراست، گفت: تاکنون ۶۱.۵ کیلومتر لوله گذاری، ۶ مخزن با ظرفیت یک هزار و ۹۵۰  متر مکعب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و راه اندازی سه ایستگاه پمپاژ در این طرح صورت گرفته است.

انتهای پیام/پ

تکمیل پروژه آبرسانی شهرستان بهمئی

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.