در جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت:

تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی پرحاشیه

اعضای شورای شهر تهران، باغ بودن و یا نبودن یک پلاک ثبتی را در صحن شورای شهر تهران تعیین تکلیف کردند.

تعیین تکلیف باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی پرحاشیهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی پلاک ثبتی ۱۶۹/۶۷ و ۱۷۰ باتوجه به نظر کمیسیون ماده ۷ آئین‌نامه اجرایی ماده یکم قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها و قرائت گزارش کمیسیون شهرسازی و معماری در دستور کار یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (سه‌شنبه نهم مردادماه) برگزار شد، قرار گرفت.
 
بررسی باغ بودن و یا نبودن این پلاک ثبتی در صحن شورای شهر تهران با حواشی همراه بود، زیرا در سند این ملک باغ بودن آن ذکر شده و در کنار آن نیز حمام بودن آن آمده است.

این پلاک ثبتی تنها دارای یک اصله درخت است که نظر کمیسیون تخصصی مبنی‌بر باغ بودن آن مورد اعتراض برخی از اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.
 
علی اعطا عضو شورای شهر تهران، گفت: در حال حاضر که ما به کاربری این پلاک که حمام بوده است استناد کنیم و بگوییم باغ نیست، باید دو موضوع کاربری و نوعیت زمین را از یکدیگر متفاوت بدانیم.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: هرنوع کاربری در باغ‌ها می‌تواند اتفاق بیفتد و این موضوع نقض‌کننده باغ بودن یک پلاک ثبتی نیست.

اعطا ادامه داد: یکی از پنج بند باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی رجوع به سند آن است و در این پلاک نیز در سند کلمه باغ بودن آمده است و خواهش من از اعضای شورای شهر تهران این است که به نظر کمیسیون مبنی‌بر باغ بودن آن رأی دهند.

پس از اظهارنظر اعضای شورای شهر تهران، باغ بودن یا نبودن این پلاک ثبتی با مساحت ۷۰۶ مترمربع واقع در ولنجک در منطقه ۱ تهران در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که اعضای شورای شهر با ۱۲ رأی موافق به باغ بودن آن رأی دادند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار