وقوع ۳۲۸ حادثه آتش نشانی دررفسنجان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت: از سال گذشته تا کنون ۳۲۸ حادثه آتش‌نشانی و ۳۶۴ مورد حوادث امداد و نجات در رفسنجان به وقوع پیوسته است.

وقوع ۳۲۸ حادثه اتش نشانی دررفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان علی رمضانی نژاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان گفت:سازمان در رفسنجان از سال ۱۳۴۸ با سه آتش نشان کار خود را شروع کرد و هم اکنون با ۵ ایستگاه، فعالیت دارد.

او افزود: طی یک سال گذشته تاکنون کل حوادث آتش سوزی شامل مسکونی، تجاری، کشاورزی، درخت و زباله ۳۲۸ مورد بوده که ۴ نفر در این حوادث مجروح شدند و از این تعداد یک نفر که زن بود جان خود را از دست داد.

او تصریح کرد: همچنین در این مدت کل حوادث امداد و نجات شامل سقوط در چاه، گیرافتادگی در آسانسور، تصادفات، واژگونی، بریدگی حلقه انگشتر و ورود حیوانات وحشی و موزی در جا‌های مختلف ۳۶۴ مورد بوده که تعداد مجروحان در این حوادث ۳۴ نفر اعلام شده است.

او تعداد مرگ ناشی از حوادث امداد و نجات را ۱۰ نفر عنوان کرد و افزود: از مهرماه سال گذشته تا کنون ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد نجات به سازمان آتش نشانی اضافه شده است ضمن اینکه سال گذشته ایستگاه شماره ۵ آتش نشانی رفسنجان با اعتبار یک میلیارد تومان در خیابان حجاب احداث شد که این ایستگاه علاوه بر پوشش حوادث شهر، حوادث جاده‌های کرمان و سرچشمه را هم پوشش می‌دهد.

رمضانی نژاد بیان کرد: ۳ تا از ایستگاه‌های آتش نشانی در رفسنجان دو منظوره اند به این معنی که هم به خودروی امدادی هم به خودروی اطفای حریق مجهز شده اند.

او با بیان اینکه در بحث آموزش هم با اینکه رویکرد آتشنشانی شهر ایمنی است و طی یک سال گذشته ۱۲ هزار و ۶۸۵ نفر از شهروندان آموزش اطفای حریق و امداد و نجات را فراگرفته اند افزود: در بحث مانور زلزله و اطفای حریق و امداد نجات نیز طی یک سال گذشته ۱۴ مانور برگزار کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رفسنجان بیان کرد: نخستین دستگاه دوربین امداد چاه د راستان کرمان توسط نیرو‌های آتش نشانی تحصیلکرده رفسنجان طراحی و ساخته شده است و زمانی که فردی در چاهی گرفتار می‌شود این دستگاه بدون نیاز مراجعه آتش نشان به عمق چاه به داخل ارسال و وضعیت چاه را گزارش می‌دهد و در این صورت آتش نشان به کمترین زمان فرد گرفتار را نجات می‌دهد.

انتهای پیام/ح

۳۲۸ حادثه آتش سوزی در یک سال

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار