کیهانی: انتظار کسب مدال از حدادی داشتیم/ در انتخاب سرپرست جدید فدراسیون دو و میدانی نقشی ندارم

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: انتظار داشتیم که احسان حدادی در مسابقات جهانی پرتاب دیسک به مدال برسد.

مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در مسابقات جهانی دوحه قطر اظهار کرد: تدارک لازم برای این مسابقات فراهم شده بود و  هدف گذاری ما کسب مدال از سوی احسان حدادی بود. این ورزشکار بعد از ۸ سال به فینال این رقابت‌ها رسید، اما در نهایت مقام هفتم را کسب کرد. مسابقات جهانی سطح بالایی داشت و کسب مقام هفتم نشان می‌دهد که حدادی زحمت زیادی کشیده است. البته انتظار داشتیم که حدادی به مدال دست یابد، اما قسمت نشد.

 

او ادامه داد: انتظار داشتیم تفتیان و پیرجهان از مرحله مقدماتی مسابقات جهانی  بالا بیایند، اما در مرحله اول حذف شدند. به هر حال پیرجهان تجربه اولش بود و جو مسابقات جهانی با سایر رقابت‌ها متفاوت است. مسابقات سیزم را پیش رو داریم و پیرجهان می‌تواند در آن مسابقات کسب سهمیه کند. توقع داشتیم تفتیان هم به مرحله نیمه نهایی راه یابد، اما آسیب دیدگی بر عملکرد این ورزشکار تاثیر گذاشته بود و نتوانست رکورد خود را در مسابقات جهانی بزند.  


بیشتر بخوانید: توقف تفتیان و پیرجهان در دور مقدماتی


متناسب با سطح تفتیان برای این ورزشکار برنامه ریزی کردیم 

کیهانی درباره اظهارات تفتیان مبنی بر اینکه فدراسیون دوومیدانی برنامه ریزی برای مسابقات جهانی نداشت، گفت: تفتیان باید بداند که متناسب با شرایط و سطحش برای او برنامه ریزی کردیم و تدارک خوبی برای همه ورزشکاران فراهم کردیم و تفاوتی قائل نشدیم. به هر حال مسابقات جهانی متفاوت از سایر رقابت‌ها است و در این شرایط اقتصادی باید اولویت بندی می‌کردیم. سرمایه گذاری در مسابقات جهانی برای کسب مدال بوده است. برنامه ریزی ما برای پیرجهان در مسابقات جهانی برای کسب سهمیه المپیک بود که این ورزشکار نتوانست جواز حضور در این رقابت‌ها را بگیرد.

در مسابقات جهانی متکی به احسان حدادی بودیم 

او  درباره اینکه فدراسیون دوومیدانی فقط متکی به  احسان حدادی است، بیان کرد: بله در مسابقات جهانی ما متکی به احسان حدادی بودیم چرا که  این ورزشکار شانس کسب مدال در این رقابت‌ها داشت. همچنین تعداد زیادی از ورزشکاران ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا شانس مدال داشتند به همین دلیل برنامه ریزی خوبی انجام دادیم و ۸ نفر از دوومیدانی کاران را به اردو‌های خارج از کشور اعزام کردیم.  

فدراسیون دوومیدانی نقشی در اعزام نشدن  مرادی به مسابقات جهانی نداشت 

کیهانی درباره غیبت  جعفر مرادی دونده نیمه ماراتن کشورمان در مسابقات جهانی با وجود کسب سهمیه بیان کرد: اگر ورزشکاری سهمیه مسابقات جهانی را بگیرد به فدراسیون اعلام می‌شود و ما دخل و تصرفی در این باره نداریم. به هر حال این طور نیست ورزشکاری  سهمیه بگیرد و ما مانع حضورش در مسابقات شویم. فدراسیون دوومیدانی نقشی در اعزام نشدن مرادی به مسابقات جهانی نداشت و رکورد‌ها و ورودی‌ها در سامانه مسابقات جهانی مشخص می‌شود و براساس آن  دوومیدانی کاران در این مسابقات شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: حدادی به مقام هفتم دست یافت


رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره نتایج اجلاس  فدراسیون جهانی در دوحه قطر تصریح کرد: ما ۲ موضوع را در کنگره جهانی مطرح کردیم که یکی از آن‌ها برگزاری لیگ آسیا بود که به تصویب کمیسیون آسیا قرار گرفت و من مامور شدم که با حمایت  فدراسیون جهانی طرح لیگ باشگاه‌های آسیا را بنویسم. قرار است طبق برنامه ۹ کشور عضو در مسابقات منطقه‌ای شرکت کنند. جلسات بعدی  در ترکیه برگزار می‌شود.  

کیهانی درباره اینکه فقط حدادی دارای ماساژور اختصاصی است، گفت: با توجه به اینکه حدادی در مسابقات جهانی شانس کسب مدال داشت به همین علت تدارکات خوبی  برای این ورزشکار فراهم کردیم و ماساژور این ورزشکار هم در این مسابقات حضور داشت.

او درباره اعتراض حسین رسولی پرتابگر کشورمان به پرداخت نشدن کمک هزینه المپیک توکیو بیان کرد: ما قصد داریم  مربی خارجی برای پرتاب دیسک جذب کنیم. اردو‌هایی هم برای ورزشکاران در نظر گرفتیم که بعد از اینکه  کمیته ملی المپیک هزینه‌ها را پرداخت کند برنامه‌های خود را اجرایی می‌کنیم.  

کیهانی درباره اینکه گفته می‌شود که او گزینه اش را به وزارت ورزش و جوانان برای سرپرستی دوومیدانی معرفی کرده است، گفت: نه این موضوع صحت ندارد و من کاره‌ای نیستم که بخواهم گزینه‌ای را به مسئولان ورزش معرفی کنم. همچنین تابع وزارت ورزش و جوانان هستم و هر تصمیم بگیرند قبول می‌کنم.


 بیشتر بخوانید: حصیبی: حدادی در مسابقات جهانی نمی‌تواند مدال بگیرد


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار