مکمل ها به یاری دانش آموزان کرمانی می آیند

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان گفت: طرح مکمل یاری، امسال در ۳۲۹ مدرسه شهر کرمان برای ۷۱ هزار دانش آموز مقطع متوسط اول و دوم اجرا می‌شود.

مراسم افتتاحیه طرح مکمل یاری مدارس شهرستان کرمان، امروز در دبیرستان پسرانه حضرت، ولی عصر (عج) با حضور مسئولان آموزش و پرورش ناحیه ۱ شهرستان و اداره بهداشت شهرستان کرمان برگزار شد.

در این مراسم ارسلان اسکندری رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه این طرح هر سال در مدارس اجرا می‌شود، گفت: امسال طرح مکمل یاری در حدود ۳۲۹ مدرسه برای ۷۱ هزار دانش آموز مقطع متوسط اول و دوم اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این طرح قرص ویتامین دی و آهن را بین دانش آموزان توزیع می‌کنیم، افزود: قرص آهن به مدت ۱۶هفته با میزان مصرف هر هفته یک عدد قرص در مدارس متوسط اول و دوم دخترانه و قرص ویتامین دی به مدت ۹ ماه با میزان مصرف، ماهیانه یک عدد قرص در مدارس متوسط اول و دوم دخترانه و پسرانه توزیع می‌شود.

اسکندری با بیان اینکه وزارت بهداشت برای اجرای این طرح هزینه زیادی کرده است، بیان داشت: مصرف این مکمل‌ها از بیماری هایی، چون: چاقی، دیابت، پوکی استخوان و کاهش رشد جلوگیری می‌کند و مصرف این مکمل‌ها به منظور جبران ویتامین‌هایی است که باید از طریق غذا جذب شود.

او از خانواده‌ها خواست، مصرف این مکمل‌ها را جدی بگیرند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان کرمان با بیان اینکه از طریق پایگاه‌های مرکز بهداشت شهرستان کرمان، آموزش‌های لازم به ۱۵۹ هزار دانش آموز در ۸۳۹ مدرسه شهر کرمان داده می‌شود از همکاری خوب آموزش و پرورش با مراکز بهداشت سخن گفت و افزود: در طول سال نیز مسائل مهمی از قبیل: مسائل بهداشتی، روان شناسی و تغذیه‌ای به دانش آموزان و مربیان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ی

مکمل های غذایی دانش آموزان را جدی بگیرید 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار