شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان:

انتخابات هیچ برنده ای ندارد/ اگر دولتی در نتیجه این انتخابات تشکیل شود مشروعیت نخواهد داشت

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در یک نشست خبری تاکید کردند که انتخابات افغانستان هیچ برنده ای ندارد و اگر هم دولتی تشکیل شود مشروعیت نخواهد داشت.

 

انتخابات هیچ برنده ای ندارد/ اگر دولتی در نتیجه این انتخابات تشکیل شود مشروعیت نخواهد داشتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شماری از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از جمله رحمت‌الله نبیل، عنایت‌الله حفیظ، احمدولی مسعود، فرامرز تمنا و محمدشهاب حکیمی در یک نشست مشترک درباره انتخابات اخیر این کشور گفتگو کردند.

این نامزدها، تیم های انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله و «دولت ساز» به رهبری اشرف غنی را به انحصار روند انتخابات ریاست جمهوری متهم کردند.

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن ابراز نگرانی از از احتمال بحران اظهار داشتند: برای خروج از چنین بحرانی به گزینه سوم نیاز است.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان منظور خود از گزینه سوم را تشریح نکردند اما تاکید نمودند که با دیگر نیروهای ملی و مردمی برای مهار بحران پسا انتخابات همکاری خواهند کرد.

به گفته آنها، مغایر بودن آمارهای انتخاباتی و اعلام پیروزی زودهنگام برخی نامزدها از عوامل بحرانی شدن انتخابات شده و مشروعیت آن را نیز زیر سوال برده است.

این نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان ضمن تاکید بر اینکه انتخابات اخیر برنده ندارد اعلام کردند: اگر حکومتی در نتیجه این انتخابات برگزار شود نیز به دلیل مشارکت بسیار پایین مردم، آن دولت از مشروعیت لازم برخوردار نخواهد بود.

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کردند که آرای غیر بایومتریک را قبول نخواهند کرد. پیشتر کمیسیون انتخابات نیز تاکید کرده بود که فقط آرایی که ثبت بایومتریک شده معتبر خواهد بود.

گفتنی است که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 6 میزان/ مهر برگزار شد و نتایج ابتدایی آن قرار است 27 این ماه اعلام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار