معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم عنوان کرد؛

تولید۴۵۰۰ تن گوشت گوساله در مجتمع دامشهر / سالانه در قم ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی تولید می‌شود

همت گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در سال جاری چهار هزار و ۵۰۰ تن گوشت گوساله و ۸۴۰ تن گوشت گوسفند در مجتمع دامشهر تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی‌اصغر همت معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: برای رسیدن به این میزان تولید و کاهش مخاطرات و بیماری‌های واگیر و مسری، طرح انتقال واحد‌های کاروانسرا و میدان دام به خارج از مجتمع در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد:‌ظرفیت کل این مجتمع ۱۷۳ هزار و ۳۶۰ رأس دام سبک و سنگین در قالب یک هزار و ۲۷۸ واحد (۵۷۱ واحد گوساله پرواری و ۷۰۷ واحد گوسفند پرواری) و ۳۲ باب کاروانسرای دامی و یک باب میدان عرضه دام به مساحت حدود پنج هکتار است.

همت در خصوص ویژگی‌های مجتمع دامشهر قم بیان کرد: این مجتمع دامپروری در فاصله ۱۳ کیلومتری شمال غربی و در مسیر جاده قم به گازران و ساوه در جنوب شرقی کوه نمک باهدف انتقال دامداری‌های استان به خارج از محدود شهری احداث شد.

همت گفت: ۸۹۰ واحد این مجتمع به بهره‌برداری رسیده و ۷۱۵ واحد آن نیز فعال و نیمه فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت مجتمع دامشهر و سایر مراکز تولید دام استان، در سال جاری بیش از ۴۳ هزار تن گوشت قرمز در قم تولید شود.

همت  ادامه داد: دام‌پروری در قم ریشه‌ای دیرینه دارد و سرانه تولید گوشت قرمز در آن به‌طورمعمول بیش از نیاز استان است.

استان قم دارای حدود ۲۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ هزار رأس دام سنگین است، سالانه در این استان حدود ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی شامل گوشت و محصولات لبنی تولید می‌شود.

انتهای پیام/ح

۴۵۰۰ تن گوشت گوساله در مجتمع دامشهر تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.