در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دانشگاه آزاد در انتظار پایگاه سوم پیگیری و رسیدگی به شکایات

مدیرکل مرکز پیگیری نظارت، بازرسی، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد از راه اندازی دو پایگاه بازرسی خبر داد.

دانشگاه آزاد در انتظار پایگاه سوم پیگیری، نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایاتعنایت الله ملکی تبار، مدیرکل مرکز پیگیری نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص راه اندازی ۱۰ اداره کل بازرسی به شکایات دانشگاه آزاد اظهار کرد: راه اندازی ادارات کل نظارت و بازرسی در مناطق ۱۰ گانه از اواخر شهریور امسال  با همکاری اداره کل منطقه ۸ شامل استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد مقدس آغاز گردید و اوایل مهر امسال هم  اداره کل منطقه یک شامل استان‌های فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویراحمد و شیراز افتتاح شد. امیدواریم  این مهم به صورت گام به گام تا راه اندازی سایر مناطق ادامه پیدا کند.

او ادامه داد: نکته حائز اهمیت اینکه تقسیم بندی مناطق ۱۰ گانه بر اساس آمایش سرزمینی در ۳۱ استان کشور صورت می‌گیرد و به هر منطقه حداقل ۲ و حداکثر ۵ استان تخصیص داده شده است.

ملکی‌تبار با اشاره به حیطه وظایف این ادارات بیان کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت امر نظارت، پیگیری، ارزیابی و رسیدگی و پاسخگویی به موارد متعدد واصله ادارات کل مناطق ۱۰ گانه وظیفه رسیدگی به تمامی موارد مربوط به ذی‌نفعان را عهده دار است و در این راستا واحد‌های نظارت مالی، نظارت و ارزیابی آموزشی، پژوهشی و دانشجویی، بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد از ادارات زیرمجموعه هر اداره کل منطقه‌ای خواهد بود.

مدیرکل مرکز پیگیری نظارت، ارزیابی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد تصریح کرد: راه اندازی اداره کل در مناطق ۱۰ گانه با هدف تمرکزگرایی، اصلاح فرآیندها، تکریم ارباب رجوع و افزایش سطح دسترسی بهینه جهت مرتفع شدن مطالبات ذی نفعان با چهار اداره تخصصی به عنوان نماینده کل این مرکز انجام شده است.

او افزود: با عنایات به ساختار مصوب مرکز نظارت و رسیدگی به شکایات ابلاغی از سوی کمیته دائمی هیئت امنای دانشگاه آزاد، ادارات کل مناطق با توجه به آمایش سرزمینی به استان‌های مربوطه تخصیص داده شده و بدین ترتیب در ساختار جدید مدیران کل مناطق بر خلاف رویه سابق که بازرسین توسط رؤسای استان‌ها منصوب می‌شدند مستقل بوده و انتصاب افراد مستقیما توسط این مرکز صورت می‌پذیرد.

ملکی‌تبار با اشاره به سلسله مراتب اجرا گفت: سلسله مراتب اجرا و پیگیری موضوعات در سطح مدیرکل منطقه خواهد بود که با وجود تمایل به برقراری ارتباط موثر با روسای دانشگاه آزاد استان‌ها و مراجع دیگر مراتب پیگیری تا حصول نتیجه انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند تهران مرکز
۲۲:۵۹ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
چرا به عملکرد بازرسی تهران مرکز رسیدگی جدی نمیشود / تخلفات بیشماری ماستمالی شده است .
آخرین اخبار