آموزش کامل تهیه سمبوسه خانگی

در این مطلب ما طرز تهیه سمبوسه کلاسیک را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سمبوسه به عنوان یک پیش غذا یا میان وعده سرو میشود. محتویات سمبوسه سنتی سیب‌زمینی و پیاز و سبزیجات معطر است.

آموزش کامل تهیه سمبوسه خانگی

در این مطلب ما طرز تهیه سمبوسه کلاسیک را به شما آموزش می‌دهیم. اما شما اگر دوست داشتید می‌توانید گوشت چرخ‌کرده سرخ‌شده با پیاز و ادویه و کمی پنیر موتزارلا، گودا، پارمزان یا چدار هم به این غذا اضافه کنید. سخت‌ترین مرحله در تهیه سمبوسه پیچیدن آن در نان لواش به شکل مثلث است.

موادلازم برای تهیه سمبوسه خانگی:

سیب‌زمینی ۲ عدد متوسط

پیاز دو عدد متوسط

سبزیجات معطر (گشنیز و جعفری و ترخون) مقداری

روغن سرخ‌کردنی بهار الماس

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرزتهیه سمبوسه خانگی:
ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرد بعد آب پزکنید یا با پوست آب پز کنید سپس پوست آن را بگیرد و رنده کنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها را آماده کردید، به آن‌ها نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید. میزان فلفل به ضاعقه شما بستگی دارد.

بعد از اینکه سیب‌زمینی را مزه‌دار کردید، سبزیجات معطری را که خرد کرده‌اید به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در سبزیجات معطر می‌توانید از کمی سیر و همچنین شوید هم استفاده کنید.

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و آن را در روغن و زردچوبه سرخ کنید. پیاز باید کاملا پخته شود و رنگ آن طلایی شود. پیاز را به سیب‌زمینی و سبزی‌ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

طرز پیچیدن سمبوسه:
نان لواش رو به صورت عمودی از وسط برش بزنید به طوریکه مستطیلی با عرض کم و طول زیاد داشته باشید. میتونید سایزش رو کوچک‌تر هم بکنید. مخصوصا اگه بخواید از سمبوسه برای فینگرفود استفاده کنید میتونید سایز رو نصف این اندازه کنید.

مواد رو در گوشه اولش بریزید و به شکل مثلثی تا بزنید و اونقدر تکرار کنید تا به انتهای نان برسید. فقط خیلی مهمه که قسمتی از نان که مواد داخلشه باز نباشه که موقع سرخ شدن بیرون بریزه البته برای بازنشدن لایه آخر میتوانید از ترکیب آب و ارد استفاده کنید.

روغن رو در ماهیتابه میریزیم و سمبوسه‌ها رو روی حرارت متوسط از هر دو طرف سرخ میکنیم. به شکلی که نسوزه، ولی نان کاملا ترد باشه. این غذا روغن زیادی میبره.

چند نکته برای خوشمزه‌تر شدن سمبوسه:
⦁ بجای سرخ کردن سمبوسه میتوانید آن‌ها را در فر بپزید .

⦁ برای خوشمزه‌تر کردن و تند‌تر کردن سمبوسه می‌توانید مقدار کمی فلفل سبز تند را به همراه بقیه مواد تفت دهید.

⦁ استفاده از نان یوفکا یا فیلو باعث می‌شود که سمبوسه‌ها روغن کمتری به خود بگیرند و سریع‌تر سرخ شوند.

⦁ ادویه‌های مخصوص سمبوسه را می‌توانید از عطاری‌ها تهیه کنید.

⦁ سمبوسه‌ها را با سس قرمز لذیذ‌تر میل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.