آغاز فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در آذربایجان غربی

جمعيت طرفداران ايمني راه هاي كشور در آذربایجان غربی آغاز به فعاليت کرد.

آغاز فعالیت جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در استان با حضور رئیس هیئت مدیره این جمعیت، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرمانده پلیس راه‌های استان و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی، فعالین فرهنگی و رسانه‌ای و اساتید مرتبط آذربایجان غربی رسما در استان آغاز بکار کرد.

رئیس هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در این مراسم با بیان اینکه آرمان این سازمان مردم نهاد حمل و نقل بدون حادثه است، گفت: همواره در بحث ایمنی و کاهش حوادث به موضوعات سخت افزاری مانند: احداث جاده، نصب علایم و امداد نجات پرداخته شده است، اما عامل انسانی و ارتقاء فرهنگ ایمنی و رفتارسازی در این ارتباط، مهمترین مولفه برای کاهش تصادفات و تلفات محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار است.

محمدبخارایی ادامه داد: ایمنی یک دغدغه ملی و جهانی است و باید علاوه بر بهره مندی از ظرفیت‌های اجرایی دستگاه‌های ذیربط همچون امداد، کنترل، نظارت و ساخت و ساز باید از مشارکت‌های مردمی و فکر و ایده آنان نیز استفاده لازم بعمل آید.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در کشور گفت: تاکنون در ۲۶ استان دفتر نمایندگی این جمعیت تاسیس شده است، جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در حدود ۲۰ هزار نفر عضو ثبت‌نام شده دارد که آموزش به افرادی که آسیب‌پذیر یا بهره‌بردار هستند، برنامه‌های محوری این جمعیت را شامل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی نیز در این مراسم عنوان کرد: عوامل انسانی بیشترین نقش را در تصادفات جاده‌ای دارند و انتظار می‌رود با آغاز فعالیت این سازمان مردم نهاد در استان متشکل از نخبه‌های عرصه راه و حمل و نقل فرهنگ سازی در خصوص مقوله‌های ترافیکی بیشتر و با نهادینه کردن آن مهمترین عامل کاهش تلفات جاده‌ای کنترل شود.

ارسلان شکری با تاکید بر اینکه هرچه فرهنگ رانندگی ارتقا یابد در کاهش تلفات جاده‌ای تاثیر گذار خواهد بود، یادآور شد: طرح ساماندهی ایمنی در کمیسیون ایمنی استان تصویب و برای چگونگی اجرای بهینه آن‌ها از صاحب نظران این عرصه و همچنین اعضای نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در استان طی جلسات بعدی دعول بعمل خواهد آمد.

او اذعان داشت: مردم به موضوع ایمنی تردد‌های جاده‌ای حساسیت لازم را ندارند و این حساسیت باید از طریق دستگاه‌های دولتی و همچنین تشکل‌های مردمی در بین آحاد مختلف جامعه نهادینه شود.

شکری گفت: راه اندازی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ایده‌ای کاملا خلاقانه و مثمرثمر است و امید است در آینده‌ای نزدیک همه مردم ایران عضو این جمعیت شوند چرا که همه دوست دارند خانواده هایشان به سلامت به مقصد برسند.

در ادامه این مراسم اکبر جباری از فعالان بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بعنوان مسئول نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور در استان معرفی شد.

انتهای پیام/م

 

آغاز  به کار جمعیت طرفداران ایمنی راه های کشور در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.