بیانیه پایانی اتحادیه عرب؛

سوریه باید به اتحادیه عرب بازگردد/ درخواست از شورای امنیت برای ایفای نقش خود در خصوص عملیات ترکیه

اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، وزرای خارجه اتحادیه عرب در نشست پایانی خود خواهان بازگشت سوریه به این اتحادیه شدند.

همچنین در بیانیه پایانی وزرای خارجه اتحادیه عرب از سوریه خواسته شده تا نقش خود را در این اتحادیه ایفا کند.

وزیر خارجه عراق نیز در این خصوص گفت: شمار زیادی از کشور‌های عربی خواهان بازگشت سوریه به کرسی خود در اتحادیه عرب هستند.

این در حالی است که «احمد ابوالغیط»، دبیرکل اتحادیه عرب، تاکید کرد اوضاع سوریه بسیار پیچیده شده است و نیاز به آرامش و تدبیر دارد. او افزود: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب نیازمند اقدامات مطلوب از جانب مسئولان دمشق است.

همچنین در بیانیه پایانی اتحادیه عرب از ترکیه خواسته شد تا عملیات نظامی در سوریه را متوقف کند.

در این بیانیه آمده است: تجاوز ترکیه به سوریه، تهدیدی مستقیم علیه امنیت این کشور عربی است. ما از ترکیه می‌خواهیم عملیات نظامی را در سوریه متوقف کند و ترکیه را مسئول بازگشت گروه‌های تروریستی می‌دانیم.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از شورای امنیت می‌خواهیم تا نقش خود را در متوقف ساختن تجاوز ترکیه به سوریه ایفا کند.

پیش‌تر نیز ابوالغیط ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به شمال سوریه، گفته بود هدف آنکارا از این عملیات ایجاد تغییرات بزرگ در ماهیت جمعیتی این منطقه است.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز در واکنش به این موضوع اعلام کرد: «اتهام زنی اتحادیه عرب علیه ما به معنای مشارکت در جنایت‌های تروریستی سازمان‌یافته و خیانت به جهان است.»

در این نشست، کرسی سوریه، دلیل اصلی تشکیل جلسه، خالی بود. اتحادیه عرب که از سال ۲۰۱۱ و در پی آغاز بحران سوریه عضویت این کشور را لغو کرده بود، تاکنون بر خلاف درخواست چندین کشور عربی تصمیم به بازگشت سوریه نگرفته است.

ترکیه روز چهارشنبه، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشورش بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» ادعا می‌کند، آغاز کرد (اینجا).

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۲:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
ضمن محکوم کردن اقدام نا جوانمردانه و غیر انسانی ترکیه در حمله به شمال شرق سوریه از مسوولین و ملت ایران میخام که در راهپیمایی برای محکوم کردن این حرکت ظالمانه دعوت نماییم
آخرین اخبار