مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:‌

شهرک‌های صنعتی در مناطق آزاد باید الگویی از درخشش صنعت و تولید برای سرزمین اصلی باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:شهرک‌های صنعتی در مناطق آزاد باید الگویی از درخشش صنعت و تولید برای سرزمین اصلی باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی عبدلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی روز شنبه با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌ها در بخش صنعت گفتگو کردند.

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این دیدار گفت: این سازمان براساس قانون همه وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی دولتی مستقر در این منطقه به استثناء نهاد‌های دفاعی و امنیتی را عهده دار است و از این رو از سازمان منطقه آزاد پاسخگویی اقدامات تمامی بخش‌های دولتی مورد انتظار می‌باشد.

او با اشاره به اینکه نگاه ما در مناطق به توسعه یک نگاه ملی است افزود: برای رونق تولید صادرات محور باید حمایت از واحد‌های صنعتی موجود به منظور تثبیت نرخ اشتغال با جدیت دنبال شود و در این زمینه شرکت شهرک‌های صنعتی نقش محوری دارند.

عبدالرحیمی ادامه داد: شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد ماکو از هر نظر باید متفاوت‌تر از سرزمین اصلی چه از بعد زیرساختی و ظاهری و چه کیفیت تولیدات باشند و باید به عنوان الگو برای کشور معرفی شوند.

این مقام مسئول تعداد واحد‌های صنعتی فعال در منطقه آزاد ماکو را ۹۵ واحد صنعتی عنوان کرد و اظهار داشت: به دنبال تسهیل و تسریع فرایند کسب و کار با تعریف اثر بخش از منابع محدود هستیم که در این زمینه باید سیاستگذاری و اجرای یکپارچه در منطقه آزاد را نهادینه کنیم.

او با اشاره به سفیر اخیر رئیس جمهور به ترکیه و برگزاری نشست کمیسیون همکاری‌های اقتصادی دو کشورگفت: طبق رایزنی‌هایی که انجام شد به دنبال احداث شهرک صنعتی و دهکده لجستیک با استفاده از ظرفیت‌های دو کشور در این منطقه هستیم که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

علی عبدلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی نیز در این نشست از پیشنهاد این شرکت برای احداث شهرک هزار هکتاری در منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: منطقه آزاد ماکو قابلیت توسعه در زمینه صنعت وتولید و جذب سرمایه گذار خارجی را دارد و در این زمینه با تمام توان آماده همکاری هستیم.

او شهرک‌های صنعتی را پیشران صنعت توصیف کرد و افزود: با رویکرد مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد ماکو تحول صنعت و رونق تولید و آبادانی را در این منطقه شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

دیدار مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی   با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.