شهردار تهران مطرح کرد؛

ضرورت انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت برای مناسب سازی معابر شهری

حناچی گفت: برای ارائه امکانات مناسب شهری در مترو و پیاده‌رو‌ها به نابینایان نیازمند انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت در حوزه مناسب سازی هستیم.

ضرورت انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت برای مناسب سازی معابر شهریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم روز جهانی عصای سپید که امروز (سه‌شنبه بیست و سوم مهرماه) برگزار شد، ضمن تسلیت اربعین امام حسین (ع)، اظهار کرد: مناسب سازی فضای شهری و ایجاد فرصت مناسب برای همه موضوع مهمی است که همه به دنبال آن هستند.

وی افزود: معنای معلولیت این نیست که فرد روی ویلچر نشسته باشد، بلکه معلول کسی است که نمی‌تواند در عرصه‌های اجتماعی حضور پیدا کند، لذا با این تعریف از معلولیت موضوع مناسب سازی شهر اهمیت پیدا می‌کند.

شهردار تهران گفت: ما کشوری هستیم که جنگ را پشت سر گذاشتیم و معلولیت‌های زیادی ناشی از جنگ را داریم، در سال‌های ابتدای بعد از جنگ کار مناسب سازی فضا‌های عمومی انجام شد، اما ادامه پیدا نکرد و علی رغم اینکه برای مناسب سازی اماکن عمومی بودجه در نظر گرفته شده و قانون هم برای آن داریم، اما این کار به صورت مستمر انجام نشده است.

حناچی تصریح کرد: ما در شهرداری تهران در نظر داریم تمام فضا‌هایی که مردم از آن استفاده می‌کنند مناسب سازی شود و همچنین به دنبال این هستیم که امکانات دیجیتال شهری در مترو و ایستگاه‌های اتوبوس و حتی پیاده رو‌ها در دسترس نابینایان قرار گیرد و برای اجرای این برنامه‌های نیازمند انتخاب پیمانکاران دارای صلاحیت در حوزه مناسب سازی هستیم.

وی افزود: ما در پیاده‌رو‌ها خطوط زرد رنگی داریم که زمانی عصای سپید روی آن می‌خورد صدای متفاوت ایجاد می‌کند و یا در مترو مسیر‌های ویژه راهنمایی نابینایان ایجاد کردیم، اما آیا پیمانکاران ما از این موضوع اطلاع دارند و این نشان می‌دهد ما باید در انتخاب پیمانکاران، افراد صاحب صلاحیت در حوزه مناسب فضا‌های عمومی را انتخاب کنیم.

شهردار تهران گفت: ما در منطقه ۱۵ و ۱۲ تهران مجموعه‌هایی را برای آموزش معلولان در نظر گرفته‌ایم.


بیشتر بخوانید: خبر خوش عضو شورای شهر تهران برای معلولان/ اختصاص یارانه‌های حذفی به افراد دارای معلول


راه‌اندازی سرویس‌های سامانه جامع جانبازان و معلولان در دستور کار شهرداری تهران

حناچی تصریح کرد: هزینه ساخت فضا‌های شهری مناسب معلولان بسیار کمتر از هزینه مناسب سازی فضا‌هاست و ما نیاز داریم به دانشجویان معماری آموزش‌های لازم برای طراحی فضا‌های عمومی داده شود.

وی افزود: در دانشگاه‌های معماری کشور‌های دیگر دانشجویان را ملزم می‌کنند که یک روز روی ویلچر بنشینند و در معابر عمومی تردد کنند و ببینند که آیا می‌توانند به راحتی در شهر رفت و آمد کنند، لذا این کار به آن‌ها آموزش می‌دهد که در طراحی ساختمان‌ها حتما به رفت و آمد معلولان و سالمندان توجه کنند.

شهردار تهران در رابطه با راه‌اندازی و به روز رسانی سرویس‌های سامانه جامع جانبازان و معلولان گفت: این کار را در دستور کار شهرداری قرار می‌دهیم، اما نمی‌توانیم قول صد در صد دهیم.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار