برداشت آلوئه‌ورا برای اولین بار در قیروکارزین

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر گفت: پنج هکتار از اراضی این بخش به منظور تغییر الگوی کشت و ترویج کاشت گیاهان دارویی به آلوئه‌ورا اختصاص یافته که برداشت آن برای اولین بار آغاز شده است.

برداشت آلوئه‌ورا برای اولین بار در قیروکارزینبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین پور حمزه جعفر بیگلو افزود: پیش بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه آلوئه‌ورا بیش از ۳۵ تن برگ و بالغ بر ۸۰ هزار پاجوش بدست آید که با توجه به شرایط بازار مدیریت زمان برداشت محصولات امکان پذیر خواهد بود.

به گفته او، در صورت عدم وجود بازار مناسب در برخی از مواقع، این گیاه قابلیت ماندگاری خوبی دارد و تا زمان مساعد شدن شرایط امکان نگهداری آن به مدت طولانی وجود دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبعیت مورد نیاز آلوئه‌ورا گرماست و سرما دشمن اصلی اوست، اظهار کرد: گیاهی بسیار مقاوم و در مقابل تنش آبی استوار، برای کاشت و برداشت نیز تجهیزات خاصی نیاز ندارد.

پورحمزه با اشاره به این موضوع که این گیاه در مقابل نور مستقیم و تابش زیاد آفتاب حساس بوده، از خود واکنش نشان داده و بر گهایش به رنگ قهوه‌ای درمی آید، تاکید کرد: کشت توام این گیاه در نخیلات یا استفاده از سایبان توری به منظور افزایش کیفیت محصول و بازار پسندی آن ضروری است.

این کارشناس تصریح کرد: آلوئه‌ورا به دلیل قابلیت فراوری بالا، زمینه مناسبی برای اشتغال‌زایی دارد که ضمن توسعه کشت آن می‌توان با سرمایه‌گذاری در صنایع تبدیلی و غذایی بازار‌های صادراتی را در اختیار گرفت.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر به موارد مصرف خوراکی، دارویی و آرایشی و بهداشتی این گیاه مفید نیز اشاره کرد.
انتهای پیام/م 

برداشت آلوئه‌ورا در قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار