نماینده رئیس جمهور روسیه: مسکو اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهد

نماینده ولادیمیر پوتین در امور سوریه اعلام کرد مسکو اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نخواهد داد.

نماینده رئیس جمهور روسیه: مسکو اجازه درگیری میان ترکیه و سوریه را نمی‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه آر تی، الکساندر لاورنتیف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه در سخنانی گفت: مسکو اجازه هیچ گونه درگیری را میان ترکیه و سوریه نخواهد داد.

الکساندر لاورنتیف گفت: مسکو شک دارد که آمریکا نیرو‌های خود را از سوریه خارج خواهد کرد.

فرستاده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه همچنین اعلام کرد در پی عملیات ترکیه در خاک سوریه، دولت سوریه و ترکیه در حال انجام گفت‌وگو‌های مداومی هستند.

او همچنین اعلام کرد این مسئله سبب پیشگیری از هرگونه درگیری میان طرفین خواهد شد.

لاورنتیف امروز، سه شنبه در یک گفت و گوی مطبوعاتی در ابوظبی، در واکنش به احتمال درگیری نظامی میان ترکیه و سوریه گفت: معتقدم هرگونه درگیری، به نفع هیچ کس نیست؛ بلکه این مسأله‌ای غیرقابل پذیرش است و به همین خاطر، ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

وی همچنین اعلام کرد روسیه هرگز از عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه حمایت نمی‌کند.

فرستاده رئیس جمهور روسیه در ادامه اعلام کرد: مسکو پیوسته ترکیه را به خویشتنداری دعوت می‌کند و ما پیوسته انجام هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه را غیر قابل پذیرش می‌دانیم.

لاورنتیف همچنین اعلام کرد روسیه تلاش‌هایی را برای میانجی‌گری به منظور راه انداختن گفت‌وگو‌هایی میان مقامات سوریه و نیرو‌های کرد بکار خواهد بست.

آنکارا از چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
اقتدار
آخرین اخبار