انصاری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اربعیین باید جشن اتحاد مسلمین باشد

عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: راهپیمایی اربعین در ذات خود باعث می شود، اتحاد و انسجام مسلمین در حد اعلا ایجاد شود.

اربعین یک همایش غرور آفرین و وحدت بخش است/اربعیین در حقیقت باید جشن اتحاد مسلمین باشدمجید انصار عضو مجمع روحانیون مبارز در گفت و گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تاثیرات اربعین بر اتحاد و انسجام جوامع اسلامی اظهار کرد: راهپیمایی اربعین نماد و همایشی است که در ذات خود باعث می شود، اتحاد و انسجام مسلمین  بر محور هدف بسیار متعالی یعنی آزادیخواهی و مبارزه با ظلم، آن هم در حد اعلا به وجود بیاید.

او با بیان اینکه اربعین همایش غرور آفرین و وحدت بخش است، گفت: لازمه دستیابی به اهداف این روز بزرگ امت اسلامی نباید صرفا به راهپیمایی اربعین اکتفا کند، بلکه لازم است تا در طول سال اقدامات همه جانبه ای در جهت نزدیکی دل های مسلمین، دور ریختن تعصبات و عامل تفرقه انجام دهند، نباید فراموش کنیم که تفرقه باعث از یاد بردن مسائل اساسی جهان اسلام از جمله وحدت می شود.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: بیگانگان از طریق رسانه های خود در میان اهل سنت و شیعیان  اختلاف افکنی می کنند و مقام معظم رهبری در این باره خطاب به برخی شیعیان ناآگاه فرمودند، توجه داشته باشید که شیعه انگلیسی و حتی به عقیده من سنی انگلیس هم وجود دارد، جریان وهابیت در طول ۱۰۰ سال گذشته همواره به دنبال تفرقه افکنی میان فرق اسلامی بوده است، از طرف شیعیان هم برخی افراد نادان که مدعیان اهل بیت هستند در جهان اسلام ترفقه افکنی می کنند.

انصاری گفت: معتقدم در طول سال باید نخبگان جهان اسلام و رسانه های آگاه در جهت وحدت امت اسلامی از یک سو و از سوی دیگر تبیین اهداف عاشورا و امام حسین که اهدافی فرا تر از مسئله تشیع بود، کار ویژه انجام دهند، اربعیین در حقیقت باید جشن اتحاد مسلمین باشد، اگرچه اربعین در ذات خود غم اندوه را در انسان به وجود می اورد.

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان اینکه حتی روز عاشورا هم می تواند جشن انسانیت و شرف باشد، تصریح کرد: یکی از علمای اسلامی معتقد است، اگر دستورات عزاداری برای عاشورا و مسائل عاطفی نبود، جا داشت ما روز عاشورا را به دلیل پیروزی خون بر شمشیر، پیروزی حق بر باطل و پیروزی انسان بر شیطان جشن بگیریم.

او افزود: پیاده روی اربعین یک پدیده چند وجهی و پیچیده است، از سویی موج احساسات و عواطف خالص مسلمانان و شیعیان نسبت به امام حسین و اهل بیت مظلوم ایشان غلیان می کند، همچنین از سوی دیگر روح حماسه خواهی و مبارزه با ظلم در رگ های مسلمانان با غیرت را به جوشش می آورد، شعار های امام حسین در دنیای امروز قلب های زیادی را از غیر مسلمان ها به خود جذب کرده است.


بیشتر بخوانید:انبارلویی:میلیون‌ها زائر اربعین، تشیع را قطعی‌ترین نیاز خود اعلام می‌کنند


انصاری با اشاره به اینکه اربعین یک امانت بزرگ از سوی خدا برای جهانیان است، گفت: اربعین دستاورد خون اسیران کربلا، مبارزات حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بوده که به تعبیر رهبری نشانه اراده خداوند بر عزت و پیروزی مسلمین است، ما باید امانت اربعین را پاسداری کنیم، پاسداری ظاهری و حماسی اربعین همین کاری است که مردم شریف ایران انجام می دهند که می توان احساس غرور کرد، چرا که بیش از 3 میلیون زن و مرد در حرکت اربعین شرکت کردند.

عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: مهم ترین وظیفه ما بعد از اربعین امانت داری از این امانت بزرگ الهی، تبیین ابعاد آن و حرکت در جهت وحدت بیشتر امت اسلامی در داخل کشور و در میان جوامع اسلامی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار