اردوغان: در پی دستیابی به سرزمینی که به ما تعلق ندارد نیستیم

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به عملیات نظامی آنکارا در شمال سوریه، گفت کشورش نمی‌خواهد به سرزمینی دست یابد که از آن خودش نیست.

اردوغان: در پی دستیابی به سرزمینی که به ما تعلق ندارد نیستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در همایشی که با تلاش شبکه انگلیسی زبان تی آر تی ورلد در استانبول آغاز شد گفت ترکیه با هدف آزادی منطقه (شمال شرقی سوریه), عملیات چشمه صلح را آغاز کرد.

رجب طیب اردوغان افزود: برای آنکه توضیح دهم که چه می‌کنیم بار دیگر می‌گویم که ترکیه نمی‌خواهد به سرزمینی دست یابد که از آن خودش نیست، هیچگاه این کار به سود ما نیست.

وی تاکید کرد گام‌های ضروری را در خصوص سوریه پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو خواهد برداشت.

اردوغان در ادامه غرب را به حمایت از تروریست‌ها در سوریه متهم کرد و افزود: کسانی که فکر می‌کنند مشکلات مربوط به تروریسم و آوارگان تا ابد به ترکیه محدود خواهد شد، سخت در اشتباهند.

امروز همچنین مولود چاووش اوغلو طی سخنرانی در نشست شبکه دولتی تی آر تی با اشاره به اینکه از مهلت ۱۲۰ ساعته برای پایان دادن به عملیات برون‌مرزی در شمال سوریه فقط ۳۵ ساعت باقی مانده گفت: ترکیه و آمریکا در سفر معاون رییس جمهور آمریکا به ترکیه یک تفاهم‌نامه ۱۳ ماده‌ای به امضاء رساندند، بر این اساس ۱۲۰ ساعت مهلت داده شد تا نیرو‌های ی‌پ‌گ خلع سلاح شده و شمال سوریه را ترک کنند، اگر این امر بوقوع بپیوندد عملیات نیز پایان خواهد یافت و نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه از نزدیک پیگیر این روند هستند. (اینجا)

ترکیه از دوم اکتبر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار