آمریکا بر میادین نفتی شمال سوریه تسلط پیدا می‌کند!

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از توافق و مشارکت احتمالی و مخفیانه با شبه‌نظامیان کُرد برای تسلط واشنگتن بر میادین نفتی سوریه خبر داد.

آمریکا بر میادین نفتی شمال سوریه تسلط پیدا می‌کند!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز اعلام کرد واشنگتن با شبه‌نظامیان کُرد برای تسلط بر میادین نفتی شمال سوریه و مشارکت با کُردها برای مُدرن‌سازی این میادین مخفیانه توافق کرده است.

این سناتور جمهوری‌خواه آمریکا با تغییر موضع ناگهانی، به حمایت از اقدام رئیس‌جمهور این کشور در خصوص سوریه پرداخت.

وی گفت: «ما نه تنها از اینکه میدان‌های نفتی سوریه به دست ایرانی‌ها بیفتد جلوگیری می‌کنیم، بلکه در آستانه ایجاد یک شرکت مشترک با نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه‌نظامیان کُرد) هستیم تا با مُدرن‌سازی میادین نفتی اطمینان پیدا کنیم که درآمد این میادین به دست ایرانی‌ها و  بشار اسد نمی‌افتد.»

ترامپ پیش‌تر نیز در عرصه‌های مختلف بارها گفته بود که آمریکا باید نفت کشورهای غرب آسیا (خاورمیانه) را به کنترل خود درآورد.

کاخ سفید اوایل اکتبر پس از گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهور آمریکا و ترکیه درباره ایجاد منطقه امن در شمال سوریه اعلام کرد ترکیه در آستانه عملیاتی نظامی در شمال سوریه است، اما واشنگتن در این عملیات مشارکت ندارد و از آن حمایت نخواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
محور مقاومت باید شاخ استکبار را بشکند و نگذارد منافع منطقه بدست استکبار و صهیونیست های خون آشام بیفتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۸
محورمقاومت بر استکبار پیروز میشه
آخرین اخبار