قیمت هر بشکه نفت برنت به یک سنت افزایش ۵۹.۴۳ رسید

هر بشکه نفت برنت با یک سنت افزایش ۵۹.۴۳ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۶ سنت افزایش ۵۳.۹۴ دلار معامله شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت به یک سنت افزایش ۵۹.۴۳ رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه تاحدی زیادی ثابت ماند و مقداری از خسارات ساعات اولیه معاملات را جبران کرد.

هر بشکه نفت برنت با یک سنت افزایش ۵۹.۴۳ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۱۶ سنت افزایش ۵۳.۹۴ دلار معامله شد.

نشانه‌هایی از اینکه هنوز مازاد عرضه در بازار وجود دارد به همراه نگرانی‌های در مورد رشد اقتصادی چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت، در ساعات اولیه معاملات بر قیمت نفت فشار کاهشی وارد کرد.


بیشتر بخوانید: قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۹.۸۲ دلار رسید


مارگارت یانگ، تحلیلگر بازار‌های سی‌ام سی گفت: «افت قیمت نفت نشان‌دهنده دیدگاه کاهشی تقاضا برای انرژی در جهان است چراکه به نظر می‌رسد، رکود تولیدات کارخانه‌ها و معاملات تجاری به این زودی‌ها پایان نمی‌یابد.»

روسیه، دومین تولیدکننده نفت خام دیروز اعلام کرد که در ماه سپتامبر به توافق کاهش تولید متعهد نبوده، زیرا تولید میعانات گازی را جهت آمادگی برای زمستان افزایش داده است.

کشور‌های عضو اوپک و تولیدکنندگان نفتی غیراوپکی نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس، در ماه دسامبر ۲۰۱۸ توافق کردند تا تولید نفت خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه از ابتدای امسال کاهش دهند.

بعلاوه، مذاکرات میان کویت و عربستان برای ازسرگیری تولید نفت در میادین مشترک منطقه بی طرف میان دو کشور با ظرفیت روزانه ۵۰۰ هزار بشکه، می‌تواند به این معنا باشد که عرضه بیشتر به بازار بازمی‌گردد.

اما هرگونه افزایش در این منطقه بی‌طرف با کاهش‌های تولید جبران و کویت تحت توافق کاهش تولید اوپک جبران خواهد شد.

رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم به ۶ درصد کاهش یافت که کمترین میزان در ۲۷ سال و نیم اخیر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار