در مصاحبه با فاکس‌نیوز؛

ترامپ باز هم آل‌سعود را تحقیر کرد/ با حمله نکردن به ایران سرمایه سیاسی‌ام را افزایش دادم!

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای مجددا به موضوع حمایت واشنگتن از ریاض و همچنین حمله نظامی به ایران پرداخت.

ترامپ باز هم آل‌سعود را تحقیر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: عربستان هزینه حمایت آمریکا از خود را پرداخت می‌کند و پیش‌تر این بی‌سابقه بود. آنها (سعودی‌ها) به‌جز پول، چیز دیگری ندارند، فقط پول نقد.

این اولین بار نیست که ترامپ موضوع حمایت آمریکا از عربستان را مطرح می‌کند.

پیش از این نیز رئیس‌جمهور آمریکا به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی هشدار داد که «بدون حمایت نظامی ایالات متحده نمی‌تواند بیش از دو هفته بر سر قدرت بماند».

وی گفت: «ملک سلمان را دوست دارم، اما به او گفتم که ببین، ما از تو دفاع می‌کنیم. تو بدون ما شاید دو هفته هم آنجا نباشی. بنابراین مجبور به پرداخت هزینه ارتش خود هستی».

ترامپ از هیچ فرصتی برای یادآوری این مطلب به سعودی‌ها دریغ نمی‌کند که عربستان سعودی بدون حمایت واشنگتن در معرض آشوب‌های دردسرسازی در جبهه داخلی و محیط پیرامونش قرار خوهد گرفت.

مستاجر کاخ‌سفید می‌خواهد با این روش سعودی‌ها را وادار کند تا همیشه در مسیر راضی کردن آمریکا و اجرای خواسته‌های او قدم بردارند.

بیشتر بخوانید: دو بار تلاش برای ترور ولیعهد با شکست مواجه شده است

دونالد ترامپ در بخش دیگری از مصاحبه خود به ایران پرداخت و گفت: ایرانی‌ها (تا حالا) نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند، و نفتکش‌های توقیفی مال ما نبودند. تنگه هرمز از نظر ژئواستراتژیکی برای ما اهمیت چندانی ندارد. با ورود من به کاخ سفید، ما از نظر انرژی مستقل شده‌ایم و الان کشتی‌های کمی در تنگه هرمز داریم.

وی ادامه داد: من واقعاً برای (حمله به ایران) تحریک شده بودم. اما با حمله‌نکردن، سرمایه (سیاسی و حسن نیت) خود را افزایش دادم.

این در حالی است که پیش از این منابع دیپلماتیک فاش کردند پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران، ارسال پیام‌هایی از سوی عربستان، امارات و رژیم صهیونیستی ترامپ را در لحظه آخر از حمله به ۳ نقطه در ایران منصرف کرد.

این منابع خاطرنشان کردند مقام های ارشد اطلاعاتی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس (امارات و عربستان) شتابان از واشنگتن خواستند تا از اقدام نظامی علیه ایران منصرف شود.

بر اساس ارزیابی‌ها، این کشورها نگران بودند که پاسخ قدرتمند ایران به حمله آمریکا آنها را نیز شامل شود، بنابراین سعی کردند واشنگتن را منصرف کنند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد پنج‌شنبه  ۳۰ خرداد امسال با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد «یک فروند پهپاد جاسوسی گلوبال هاوک آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد».

واکنش قاطع ایران در دفاع از حریم سرزمینی خود و سرنگونی این پهپاد غول‌پیکر و گران‌قیمت آمریکا با سامانه‌‌های پدافندی بومی، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت. (اینجا)

اما خود دونالد ترامپ در توجیه ناتوانی آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران مدعی شد «دلایل انسان‌دوستانه و پرهیز از کشتن ۱۵۰ نفر ایرانی» او را وادار به لغو دستور حمله نظامی به ایران کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
فيروز
۱۶:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
ولی اگر ترامپ ریس جمهوری نمیشد آمریکا اینقدر تحقير نمشد خداوند شکرت
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۲۲:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
تو وجود حمله به ایران رو نداری.پس لاف نزن.گنده تر از تو هم نمیتونه با وجود حمایت امام زمان و جانبازی بچه های سپاه به ایران چپ نگاه کنه.شما آنقدر حقیر و پست هستید که ایران را تحریم میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
آمریکایی ها هم دیگه شورشو دراوردن، بابا، مردی یه کلام بگو از آغاز جنگ با ایران میترسم ، خوب اگه با ایران بجنگی که چیزی برات نمیمونه برای مقابله با روسیه و کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۱:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اقتصاد کشور خیلی خرابه ... آمریکا واقعا ظالم و بی رحمه تو قالب دموکراسی لبخند و حرفای قشنگی میزنن ولی تو عمل مردم بدبخت میکنن خیلی ها بر اثر این فشارها و تحریم ها زندگی شون پاشیده ... من جوون یا ما ملت 80 میلیون نفری باید تاوان دیونه بازیاتو بدیم آقای ترامپ؟؟ از یه طرف میای سر خود میزنی زیر توافق با ارزش کشورت از یه طرف ادعا میکنی فقط حق با منه! ... یه نگاهی به اطرافت بنداز ببین چند نفر از دستیارات استفعا دادن این نشون میده مشکل داری واسه همینم بقیه نمیتونن باهات همکاری کنن یکیش تیلرسون بود که گذاشت رفت به همون عیسی مسیحی که به ظاهر قبولش داری ازت نگذره وجدان نداری توی ....! یه روزی تاوان این کارای کثیفت میدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
امام خمینی گقت ما از هر کس بگذریم از ال سعود نمیگذزیم
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۹:۲۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سعودی‌ها به‌جز پول، چیز دیگری ندارند، فقط پول نقد.
Ireland
محمد
۱۶:۴۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ترامپ آدم بد
داره همه دنیا رو می دوسه واسه رفاه مردمش
کاشکی قدرت درک بیشتری داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
حکومتی که با پول دادن سر پاست ارزشی ندارد یک روز به زمین میخورد
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی
۱۴:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
بعد بعضی تو ایران از این آمریکا که فقط تو فکر چاپیدن دیگر کشورهاست توقع دارن تو گونی پول براشون بفرسته این آمریکا اگه جیب این آدمهای زودباوری که 6ساله دنبال تعهد برجام هستن نزنه شانس آوردن
Netherlands
علی خدایی
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
باید الان و همیشه جمهوری اسلامی ایران به نظر من باید در بخش پدافند هوایی چنان قدرت و پیشرفته گی رو داشته باشد در سخت افزاری ساخت دستگاه و ابزار الات سامانه های پدافندی و نرم افزاری و نیروی قوی کار آمد آماده بکنیم.خدا رو شکر بحمدالله کار های خیلی خوبی انجام داده ایم مثل سامانه های سوم خرداد.پانزده خرداد.تلاش .باور ۳۷۳ .سامانه یا زهرا ودیگر سامانه هامون خدا را شکر ولی به فرموده مقام معظم رهبر شجاع مون باید به این ها بسنده نکنیم هر مقدار هر چیزی که نیاز داریم خودمون بسازیم دست تمام برادران نیرو های مسلح مان را پر بکنیم که هیچ دشمنی حتا در فکرش هم غلطی نتواند فکر کند .و در دنیا از روسیه و چین آمریکا هم قوی تر و ساخت سامانه ها برتر باشیم انشالله
Iran (Islamic Republic of)
سردار
۱۴:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
این آقای ترامپ چقدر راحت با سعودی ها حرف می زند : میگه : ببین بن سلمان شما باید پول بدین به من تا من باشم می دونی که من نباشم شما هم نیستی . دونستی ، خوب حالا پول وده ، پول زور وده !! چقدر این سعودی ها ذلیل و خوار وبی خاصیت هستند.
اگر به دامن اسلام برگردند هم آرامش دارند هم می تونن پولشون برای ملت شون خرج کنند. بدبخت ها
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ایران از ۵گروه داره حمایت میکنه ولی عربستان از ۵۰ گروه انها ان حمایت را دخالت در امور داخلی میدانند ولی از خودشان دخالت نیست . وجهان هم حق را با آنها میدونه چون تمام رسانه ها از آنهاست کارشناسان از آنهاست رسانه های ایرانی اتحدوا اتحدوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
عربستان خجالت بکشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سرمایه مسلمین داره از بین میره از این باید ناراحت بود اف و صد اف به ال سقوط
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
گاو شیرده کی بودی تو!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خاک بر سر گاو شیرده خخخخخخخخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
گاو موجود شریفیه. باور کن روز قیامت شاکی میشه که با آل سعود قیاس شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
شرح حال این روزهای عربستان سعودی:هویت پَر-انسانیت پَر-مردانگی پَر
-
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
مستاجر یعنی چی -
نخبه های آمریکا برای 4 سال ریاست جمهوری میلیاردها دلار خرج می کنند
آنوقت شما می نویسید مستاجر
واقعا خنده داره
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۸:۱۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
خب اگه مستأجرنیست پس چیه؟نمیخوای بگی صاحب خونه است.هان!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
شوذب
۱۱:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
عربستان ازسوی کدام کشورتهدیدمیشودکه ترامپ ازان حمایت کنداین تهدید راخودامریکا بوحود اورده وبه السعود تحمیل کرده تا بتواندشیرشان رابدوشد والا اگرالسعودباکشورهای کوچکی مثل قطرویمن کاری نداشته باشدکسی باانهاکاری ندارد خودالسعود تهدید است برای همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
اینهمه توسل به امریکا ذلت و تحقیر شدن اشکال نداره و مجازه اما توسل به پیامبر اکرم و اهل بیت ایشان شرکه و حرام !
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۰:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
برخی کشورها چرا نمیتون باورکنند آمریکا تمام اسرائیل تمام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
حقشه این ملک سلمان هرچی تحقیر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
گاو شیرده که هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
ال سعود حق شان هست تحقیر شوند وهابیهای بی وجدان مظلوم کش
آخرین اخبار