مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی به معنای تسلیم در برابر ظالم است

امام جمعه خوی گفت: مذاکره با آمریکا در شرایط فعلی به معنای تسلیم در برابر ظالم و زیر پا گذاشتـن تمامی ارزش‌های دینی و خون پاک شهدا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه این هفته گفت:  آمریکا ۷۰ سال است در حق ملت ایران انـواع جـنایات را مرتکـب شـده و مـی شـود، آمریکا از ابـتدای پیروزی انـقلاب ملـت ایران را تحریم و اموال او را بلوکه کرده است، چـون حـاکمان فعلی آمریکـا بار‌ها به صـراحـت گفته اند قصد براندازی جمهوری اسلامی را دارند، چون آمریکـائیـان به تعـهدات خـود پـای بـند نیستند و در موضوع برجام نیز عهدشکنی کردند.
 
امام جمعه خوی  با اشاره به اینکه یکی از اهداف مهم آمریکا از مذاکره ایجاد اختلاف داخلی در ایران است گفت:آمریکا قصد دارد از طریق مذاکره با جمهوری اسلامی جبهه مقاومت در منـطقه را نابـود کند، چون مذاکره در شرایط فعلی به معنای تسلیم در برابر ظالم و ستمـگر و زیر پا گذاشتـن تمامی ارزش‌های دینی و خون پاک شهدا می‌باشد.
 

توکل یعنی واگذاری امور به خدا و قطع امید از دیگران

 
او  با اشاره به اهمیت توکل کردن به خداوند متعال گفت: واژه توکل بعنوان یکی از مفاهیم ارزشی در آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) و در کتب اخلاقی و عرفانی بسیار مورد تأکید و توصیه قرار گرفته است بطوریکه مشتقات توکّل ۷۰ بار در قرآن بکار رفته است.
 
خطیب نمازجمعه خوی در ادامه افزود:توکّل در فرهنگ دینی آن است که انسان تنها خداوند را تأثیر گذار در هستی بداند از این رو تنها به او اعـتماد کـرده و از غیر او قطع امید می کند و امور خود را به او واگذار می کند.
 
انتهای پیام/م
برچسب ها: نماز جمعه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.