کدام شهرها طولانی‌ترین نام را دارند؟

گویشوران زبان اغلب سعی می‌کنند با فرایند اختصارسازی نام‌های جدیدی بسازند تا آنها را راحت‌تر به خاطر بسپارند و از اتلاف وقت جلوگیری کنند. برخی از نام‌ها به قدری طولانی هستند که نمی‌توان آنها را کامل به کار برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، معمولاً نام‌گذاری شهرها بر اساس اتفاقات تاریخی یا جغرافیایی آن محل صورت می‌گیرد و نامی انتخاب می‌شود که تلفظ آن برای گویشوران زبان آن کشور آسان باشد، اما چند شهر در جهان وجود دارد که نام‌‌شان بسیار طولانی است به‌ طوری که حتی شهروندان نیز از آن نام استفاده نمی‌کنند. 

5dbc077ab3982_2019-11-01_13-52

بانکوک پایتخت تایلند مکانی توریستی و معروف است، اما بیشتر مردم نمی‌دانند که نام تشریفاتی این شهر چیست. نام کامل بانکوک این است:

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit

خوشبختانه لازم نیست گردشگران نام کامل این شهر را بدانند. البته شهروندان نیز از این نام استفاده نمی‌کنند. طبق رکوردی که در گینس ثبت شده، این شهر طولانی‌ترین نام در جهان را دارد.

کشورهای دیگری نیز هستند که اسامی شهرهای آنان بسیار طولانی است؛ مثلاً در آمریکا شهر Winchester-on-the-Severn در مریلند و شهر Washington-on-the-Brazos در تگزاس جزو شهرهایی هستند که 21 حرف دارند. البته به خاطر سهولت در خواندن بین حروف خط تیره گذاشته‌اند. شهر دیگری که در آمریکا قرار دارد لس‌آنجلس است که صورت اختصاری آن LA می‌شود. نام این شهر از رودخانه El Rio de Nuestra Senora Reina de Los Angeles de La Poricuncula گرفته شده است. خوشبختانه صورت اختصاری نام این شهر بسیار معروف و متداول است.

شهری در جزیره ولش (Welsh) وجود دارد که زیاد بزرگ نیست، اما ذکر نام آن هم خالی از لطف نیست. نام این شهر Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch است که از 58 حرف تشکیل شده، البته صورت اختصاری آن Llanfairpwllgwyngyll است که باز هم طولانی می‌نماید. 

چند مورد دیگر نیز وجود دارد که در لیست طولانی‌ترین نام شهرها جای گرفته‌اند. شهر Azpilicuetagaraycosaroyarenberecolarrea در اسپانیا، شهر Äteritsiputeritsipuolilautatsijänkä در فنلاند و شهر Muckanaghederdauhaulia  در ایرلند از این دسته‌اند.

منبع: اعتمادآنلاین

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار