گزارش/

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو/ زیان ۳۵ هزار میلیارد تومانی، گریبان خودروسازان را گرفت

متقاضیان خرید خودرو معتقدند که دولت باید با استفاده از ابزار‌های خاص خود قیمت خودرو را کنترل کند.

آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو/ زیان ۳۵ هزار میلیارد تومانی، گریبان خودروسازان را گرفتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است در بازار خودرو شاهد روند افزایش قیمت این محصول هستیم که باعث ایجاد التهاب در این صنعت شده است. افزایش سرسام آور و بدون منطق قیمت خودرو موضوع جدیدی نیست و از آن دسته موضوعاتی است که همواره نقل محافل بوده و داد مردم را درآورده است.

زمانی که از کارشناس صنعت خودرو دلیل افزایش قیمت این محصول را جویا می شویم، همواره نوک پیکان آن را به سمت دولت گرفته و دولت را مقصر و نقش آفرین اصلی افزایش قیمت‌ها دانسته اند.

اکثر متقاضیان خرید خودرو معتقد هستند که دولت باید با استفاده از ابزار‌های خاص خود قیمت آن را کنترل کند و از افزایش بی رویه این محصول جلوگیری به عمل آورد، اما متاسفانه این کاهش قیمت جزو آمال و آرزو شده است که مانند الاکلنگی هر روز بالا و پایین می شود. برای کنترل قیمت خودرو لازم است که سازمان‌های نظارتی همچون سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان به این ماجرا ورود کنند و پاسخگوی این افزایش باشند.


بیشتر بخوانید: افزایش قیمت دوباره به جان بازار خودرو افتاد! / آخرین تغییرات نرخ خودرو در بازار + جدول


زیان ۳۵ هزار میلیارد تومانی خودروسازان 

محمدرضا نجفی منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روزهای آینده، گفت: مدیریت کشور در مورد قیمت خودرو دچار التهاب شده که در نتیجه آن باعث زیان ۳۵ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال ۹۷ است. در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۸ هزار میلیارد تومان به زیان خودروسازان اضافه شده است.

او بیان کرد: دولت به هیچ عنوان نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند؛ چرا که باعث ضرر و زیان در صنعت خودرو می‌شود. هم اکنون به دلیل دخالت دولت، قیمت خودرو رو به افزایش است و تا زمانی که این دخالت‌ها وجود دارد قیمت آن سیر صعودی خواهد داشت.

نجفی منش گفت: دود ضرر دخالت دولت مستقیم به چشم قطعه ساز وارد می‌شود یعنی هزینه قطعه ساز را پرداخت نمی‌کنند و قطعه ساز دچار مشکل می شود. دولت نباید هیچ کاری به قیمت اقلام داشته باشد و خودرو مانند نان شب نیست که حتما دولت در آن دخالت کند.

او تشریح کرد: در کل ۴۳ هزار میلیارد تومان خودروساز و ۱۰ هزار میلیارد تومان قطعه ساز زیان انباشه در صنعت خودرو داند که تنها دلیل آن دخالت دولت است.

روند الاکلنگی قیمت خودرو سرگردانی که پایانی ندارد/ زیان ۴۳ میلیون تومانی گریبان خودروسازان را گرفت/در کنار پراید، تیبا نیز گران خواهد شد

قطعه سازان با خودروسازان مشکلاتی دارند

امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به افزایش قیمت خودرو در هفته‌های اخیر، گفت: مشکلاتی درخصوص واردات برخی قطعات به تازگی گریبان گیر قطعه سازان خودرو شده است، قطعه سازان نیز با خودروسازان مشکلاتی دارند چرا که برخی از آن‌ها ادعا دارند که خودروسازان هزینه‌ها را پرداخت نکرده‌اند در نتیجه باعث می‌شود قطعه سازان تمایلی به تولید قطعه نداشته باشند.

امینی افزود: قسمت دیگری از مشکلات نیز مربوط به کارخانه است، مدیریت خودروسازان در هفته‌های اخیر تغییر کرده که خود این مسئله نیز مسائلی را ایجاد می کند علاوه بر این خودروسازی در کشور به دلیل اینکه حالت دولتی و انحصاری دارند، مدیران انگیزه لازم برای برطرف کردن مشکلات عموم جامعه را ندارند و ترجیح می‌دهند قیمت خودرو بالا باشد از این رو خودرو کمتر تولید می‌کنند و این محصول را گرانتر می‌فروشند.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در تولید ۲ استراتژی داریم، در اولین طرح می‌گویند تولید را افزایش دهید و حاشیه سود را کاهش دهید تا درآمد افزایش یابد و در حالت دیگر می‌گویند قیمت را بالا ببر و تولید را کاهش دهید.  خودروسازان استراتژی دوم را انتخاب کرده‌اند چرا که این صنعت انحصاری است و جلوی واردات را گرفته‌اند و مصرف کننده نیز مجبور است با این بازار بسازد.

او تشریح کرد: مدیران خودروسازی باید خود در این کار سررشته داشته باشند، اما هم اکنون  مدیران هیچ تجربه‌ای در خودروسازی ندارند و این جزء ضعف‌های این صنعت است.

امینی گفت: اگر همین رویه و سیاست پیش برود شاهد افزایش قیمت در هفته‌های آینده خواهیم بود مگر اینکه سیاست‌ها تغییر کند. متأسفانه سرمایه گذاران خارجی همچون رنو، پژو و سیتروئن دیگر تمایلی به سرمایه گذاری در صنعت خودروی ایران ندارند.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: باید تلاش کرد تولیدات داخلی را افزایش دهیم، اما متأسفانه چنین سیاستی در کشور وجود ندارد. مشکلی که هم اکنون وجود دارد توقف واردات است که باعث افزایش قیمت نیز می‌شود.

او افزود: خودروسازان داخلی باید حس رقابت داشته باشند، اما با توقف واردات نیز این حس رقابت در آن‌ها کاهش یافته است.

روند الاکلنگی قیمت خودرو سرگردانی که پایانی ندارد/ زیان ۴۳ میلیون تومانی گریبان خودروسازان را گرفت/در کنار پراید، تیبا نیز گران خواهد شد

روند افزایشی قیمت خودرو در روزهای آینده

در ادامه همچنین امیرحسن کاکایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  گفت: تا یک ماه گذشته پیش بینی می‌شد که قیمت خودرو  روند کاهشی داشته باشد چرا که در آن زمان قیمت ارز ثابت شد و خودروسازان به شدت در تولید کار می‌کردند و تولید افزایش یافت همچنین انتظار می‌رفت به دلیل پایان یافتن تابستان و تمام شدن تفریحات تقاضا برای خرید خودرو کاسته و نرخ خودروها کاهش پیدا کند.

او ادامه داد: در دو هفته اخیر فشار سازمان ملی استاندارد و وزارت صمت افزایش یافت تا پراید و پژو ۴۰۵ از رده خارج شوند، اما این رویه اشتباه بود چرا که هم اکنون در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و زمان حذف توقف تولید نیست چرا که بازار در یک وضعیت شکننده است.

کاکایی گفت: هم اکنون خودروسازان به اجبار بازار را به حالت تعادل نگه می‌دارند. کوچکترین تلنگر به صنعت خودرو باعث ایجاد التهاب در آن می‌شود، این خبر رسانی درباره توقف تولید خودرو باید دیرتر اتفاق می‌افتاد تا این تنش به این زودی‌ها در کشور خود را نشان نمی‌داد.

این کارشناس صنعت خودرو تشریح کرد: هم اکنون بیان کرده‌اند که با توقف تولید پراید، سایپا خودروی جایگزین دارد که این پالسی در بازار منعکس می‌کند و باعث می‌شود افراد تصور کنند دیگر خودرویی مانند پراید در بازار وجود ندارد در نتیجه باعث می‌شود این خودرو را در انبار‌ها نگه داشته و شاهد حضور دلالان و افزایش قیمت خودرو در این صنعت باشیم.

او افزود: در کل بازار‌های دیگر برای سرمایه گذاری توقف شده است یعنی بازار مسکن،  ارز و طلا در رکود به سر می برند و بازار خودرو به شدت آماده این است که به هیجان بیفتد. در بدترین شرایط پراید می‌تواند به قیمت تیبا برسد که در نتیجه باعث افزایش قیمت تیبا نیز خواهد شد.

انتهای پیام/

در کنار پراید، تیبا نیز گران خواهد شد

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میرجلیل میرمحمدزاده
۱۱:۱۹ ۲۸ آبان ۱۳۹۸
چه کنیم
Iran (Islamic Republic of)
//
۰۸:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
مفت هم ارزش ندارند این ماشینهای ایرانی اونوقت ملت ما برای خریدشون دست و پا میشکنند به خاطر اینم اینا هر قیمتی که میخان روی فرغون هاشون میزارند حیف فرغون باید گفت لگن...ماشین دو میلیونی رو میدن 50 میلیون ماشین 5 میلیونی رو میدن 100 میلیون...
Iran (Islamic Republic of)
حببیب
۲۰:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
هزینه های انبارهایی که توش خودرو احتکار کردند بالا بوده. ضعف مدیریت وبی لیاقتی اخه چرا مردم باید تاوان بدهند تازه میخواهند قیمت گذاری آزاد بشه پراید را بفروشند 200 میلیون البته با تغییر اطاق و توقف تولید پراید همه چی روشنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
قیمت خورو های داخلی بی نهایت بشه شما راضی نمیشد میدونید علت چیه چون اقا زاده ها این خودرو هارو نمیخرند .
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۶:۴۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
در این اوضاع ، که مردم زیر بار فشارهای خارجی له شدن ، مسئولین داخل هم بیشتر مشکل آفرینی میکنند .این چه مدیریتی بود که نتونست مشکل خودرو سازی را حل کنه ؟ تعجب آوره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خودرو که وارد نمیکنید حداقل چند تا مدیر وارد کنید به جای این آقایان، که یه تیکه حلب و به قیمت بنز میفروشند و آخرش هم ضرر میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اگه واقعا راست میگند که ضرر کرده اند تولید رامتوقف کنند وماشین باکیفیت وارزون وارد کنند
Iran (Islamic Republic of)
طاهاشفیعی
۱۳:۲۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
در این اوضاع که همه ی دستگاهها به فکر خدمت به مردم و حل مشکلات اقشار مستضعف بایدباشند،که هستند،تعدادی دلال با سوء مدیریت واحیانا خیانت تعداد معدودی ازخودروسازان،کام ملت را تلخ نموده اند...
تنها دستگاه محترم قضائی به نحوه ای که مشهود بوده است می تواند گره گشای این مشکلات باشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ضرر کجا بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اگر پراید 500 میلیونم بشه 405 یک میلیارد باز این دو شرکت میگن داریم زیان میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
بعد از خانه ماشین هم به آرزوها پیوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
فقط خدا از بنده دل بریدم
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
عجیبه
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
برای اونموقع میشه 5 میلیون تازه خودروسازها همشون سود ده میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
عجب روی دارن این دو شرکت خودرو ساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
باید هر چه زودتر این خودرو سازان هر چه زودتر بسته بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
مگه خودرو سازان گوجه کار یا هندوانه کارن که ور شکست شوند.چرا الکی اینقدر از اینها حمایت می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
به ما چه که زیان کردن؟؟ اینهمه خودرو گرون به مردم میدن و ملت زیان میکنن چرا کسی چیزی نمیگه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال داووی
۱۲:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
پژو از ۲۰ رسیده به ۷۰ پارس از ۲۶ رسیده بالای ۱۰۰ اقای پراید که حرف شو نزن اون وقت میگین ضرر میلیاردی خودرو سازها
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
پولی که گرفته میشه طی سالیان خورده میشه و تزریق نمیشه و برنمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
قیمت پراید 200 میلیون بشه باز هم خودرو سازهامون زیان میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۲:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
چه زیانی سالهاست کارتن روبه قیمت آهن میفروشند بدعادت شدن؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تا رمانی که منافع دولت ایجاب کند و انحصار باشد گرانی هست والا خصوصی می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
زیان رو از جیب ما مردم مستضعف جبران نکنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
پراید به قیمت بنز به مردم دارید میفروشید چطور ضرر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
الکی میگن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
توراخدابیش ازاین باروح وروان وجان مردم ایران بازی نکنید,ببندید درب این خودروسازان بی کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خودروسازان درحق ملت ایران ظلم نموده وبااین ارابه های مرگ خود باجان مردم بازی می کنند,قوه قضایه کجاهستی جلوی این خودروسازان بگیری جلوی مدیران خودروسازرا بگیرید که مردم رابه خاک سیاه نشاندند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۳۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
Abbas
۱۱:۲۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
چه ضرری کردن پراید۳/۵ملیونی دارن به ملت۵۰مغیون میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
انشاءالله که خبر زیانشون حقیقت داشته باشه که نداره! خودرو سازها اقتصاد مملکت رو نابود کردن و کسی هم کاری نمیکنه اینو بعدها در کتابهای تاریخ خواهند نوشت
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
دروغ میگن که زیان دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
یعنی مردم ضرر نکردند؟ من قبل از گرانی ها ماشینمو فروختم الان همون مدل رو نمیتونم بخرم نمیدونم چرا ما اینقدر در حسرت خرید یه خودرو اونم خودروهای عهد دقیانوس هستیم کی قراره این وضع تموم بشه؟ چند وقت پیش تو اینترنت خودروهای لوکس و بروز دنیا رو سرچ کردم خداشاهده مغزم هنگ کرد چه خودروهایی داره در دنیا تولید میشه و با قیمت مناسب اونوقت مقایسه کنید ببینید خودروسازی ما کجاست واقعا افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اگه ضرر میکنید پس چرا در کارخانه ها رو تخته نمیکنید و بذارید پول گمرک ماشین خارجی صفر بشه
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
باید واردات خودرو آزاد شود تا خودرو سازان خودرو خوب تولید و رقابت را در بازر افزایش دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
هیچ کس رازی به زیان خودروسازان نیست باید هر چه زودتر بسته بشه واردات و ازاد کنید به فکر مردم باشین خون مردمو کردن تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
دولت خودش باعث این ماجراهاست
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۰:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اگر به فرض محال زیانی هم توی این مقطع زمانی بوجود اومده باشه اصلا جای نگرانی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ناامیدیم
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۰:۰۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
در خودروسازی رو ببندید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خودروسازان به اندازه کافی سود بردند نمیشه گفت ضررکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تعطیلش کنید تا همه راحت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
چرا دولت ، بیهوده قیمت دلار را بالا برد ؟؟؟
اون هم 5 برابر که تورم تا 600 درصد بالا برود .
حقوق هم 10 درصد بیشتر نشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
باسلام من که کارشناس حوضه خودرو نمیباشم ولی دو سه باری که به واسطه خرید ناموفق خود به قسمت بازاریابی وفروش یکی ازهمین خودروسازان مراجعه کردم که درواقع قسمت کوچکی از همین بازاریابی وفروش بود باخیل کارمندان بیکار وسرگردان مواجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اقا مگر زیان ده نیست صنعت خودرو سازی اگه راست میگید
هر چه زودتر ببندید
واردات ازاد کنید بدون گمرگی ببینم راست می گید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تعطیلی کنید تا جلوی ضرر گرفته شود ،هر قدر گرانش میکنید بازم ضرر دارد
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۷:۳۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
از همین حالا بذار روی زبون مردم که تیبا میخواد گرونتر بشه.انشااله نخدا نگذره ایرانخودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
حقوق های آنچنانی ندن درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تغییر در نحوه نگرش به کارها وپرهیز از زیاده خواهی وحتی حقوق بگیری توسط بخش صنعتی ضروری است بخش آخر یعنی روحیه حقوق بگیری یعنی دیدگاه صرف دریافت پول بدون احساس تکلیف ومسولیت درقبال کل مجموعه ودلسوزی ، که در نظامهای کمونیستی بلای جان کارگران ومردم شد وتغییر نگاه از توان خود وکوشش وتلاش به تصمیمات دیگران ودراز کردن دست گدایی در مقابل دیگران گردید
هرکس کار درخور توجه بازار واز طریق حلال انجام داد قطعا موفق تر خواهد بود این امر موجب فعالیت وتلاش علمی وعملی ودرعین حال عدم تکیه به غیر خود را ایجاد خواهد کرد
Uzbekistan
ناصر
۰۷:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
كاشكي يكي پيدا بشه زيان چند هزار ميلياردي مردم را هم از دست دو خودرو ساز كشور تعيين و اعلام مي كرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
دولت دخالت نکنه تاشمااین ماشین بی کیفیت وارابه مرگ هرقیمتی دوست داشتیدبه مردم بفروشیدواقعاکه الان چهل سال دولت داره حمایت میکنه نتیجه چی شده ؟؟دولت بایدواردات خودروآزادکنه مردم بایدحق انتخاب داشته باشن ماشین باکیفیت سواربشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
آقااگراین دوحلبی سازراهمین امروزتعطیل کنیدودراین مکان ها آدامس وپفک تولید کنید ضررش برای مردم کمترهست.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۲۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
اجرای مدیریت اقتصادی نیازمند تامل وصبر وتفکر به همراه بررسی دقیق تجربیات وراه های رفته صحیح وناصحیح سایرین وخود مجموعه هاست واردات در شزایط فعلی منطقی به نظر نمیرسد لیکن دایر کردن مراکز تحقیقاتی صنعتی وکم کردن سودافراد ومدیران( سودهای غیر متعارف) وهدایت سرمایه درمسیر تحقیقات که تا کنون چندان توجهی به آن نشده کمک حال است درضمن هر راه حلی میتواند افراط وتفریط ودرنهایت اشتباه در اجرا براثر عدم اجرای صحیح داشته باشد
درضمن عدم اجرای کارجهادی ودیدگاههای غرب گرایانه ومادی کرایانه وتوقع سودهای غیر متعارف واحتمال زیاد وجود فساد در مجموعه های مذکورموانع اساسی در مسیر پیشرفت صنعت کشور است
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۷ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
محمدرضا نجفی گفت دولت نباید در قیمت گذاری خودرو دخالت کند تا خودرو سازان بتوانند با هر حربه ای که میتوانتد خون مردم رو توشیشه کنند.!!!مشکلی نیست به شرطی دولت در قیمت گذاری خودرو نباید دخالت کند که تعرفه خودروهای خارجی هم صفر و واردات خودرو خارجی ازاد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
واردات خودروهای دست دوم رو اگه آزاد کنند دیگه کسی از این ماشین ها خریداری نمیکنه. با قیمت این ماشینا میشه بهترین خودروهای کارکرده رو وارد کرد. اینطوری همه میتونن ماشینهای ایمن سوار شن.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۶:۳۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
نا زمانی که مردم خودروهای بد برخی تولید کننده ها رو پذیرفتن و میخرن اوضاع همینه نباید خرید ففط همین تا رویه سود جویانه ای که در برابر این مردم گرفتن رو عوض کنند و محصولات جدید و با کیفیت با قیمت مناسب به مردم عرضه کنند نه این که پراید رو بزارن کنار و یک ماشین در همون حدود رو به بهونه اینکه ماشین جدیده بیارن و گرونتر به مردم بفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تا واردات خودروآزاد نشود وبازار انحصاری وجود دارد قیمت خودروبالا می رود البته بالا رفتن قیمت خودرو به زیان خودروساز هاست به این دلیل که توان خرید مردم کاهش پیدا می کند وتقاضا برای خریدخودروهم کاهش پیدا خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
متاسفم بر خودرو سازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
دیگه نمی‌دونیم به کجا فرار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خوب خودرو سازی سایپا و ایران خودرو که مال دولت.و دولتیه.واقعا این خودروهای بی کیفیت و بدون خدمات پس از فروش که با چهار برابر قیمت به مردم کشور می اندازید چه ضرری برا شرکت داشته. پول مردم میگیرید بهشون ماشین نمیدید.هیچ توضیحی هم نمی دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
پراید هفت میلیونی رو کردیدپنجاه میلیون والی اخرباقی خودروها ولوازم یدکی وقطعه ها راهم همینطور اوتوقت میگویید خودروسازان ضرروزیان کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
خدا بهتون رحم کنه که دارین با روح و روان و زندگی مردم بازی می کنین..
Iran (Islamic Republic of)
مخاطب
۰۱:۰۸ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
تنها راه کنترل قیمت نظارت و مجازات برای متخلفین هست..فقط قوه قضائیه باید ورود کنه..همه منتظر عدالت قوه قضائیه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
کارخونه های خودروسازی رو تعطیل کنید... بزارید خودروهای وارداتی بدون گمرک وارد کشور بشه، خون کارگرا و نیروهای این شزکتا از ما بقیه کارگرا که رنگی تر نیست هر روز تعدیل نیرو و اخراج. حداقل مردم یک نفس راحت میکشند و طعم رانندگی با یک خودرو خوب رو تجربه میکنند و کمتر تو جاده ها کشته و مجروح میدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
ضررکردند؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۶ آبان ۱۳۹۸
دمشون گرم خودرو رو به هر قیمتی ک دلشون بخاد میفروشن اخرشم زیان میدن!!!!
آخرین اخبار