عضو اتاق بازرگانی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون تجارت ایران پس از ۷۶ سال تغییر می‌کند؟

پدیدار گفت: اصلاح قانون تجارت، قدمت چند ساله دارد و نمی‌توان در عرض چند ساعت برای آن نظر خواهی کرد.

رضا پدیدار عضو اتاق بازرگانی تهران در گفت وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره اصلاح قانون تجارت اظهار کرد: اصلاح قانون تجارت، قدمت چند ساله دارد و نمی‌توان در عرض چند ساعت در مجلس برای  آن نظر خواهی کرد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه در اصلاح قانون تجارت نظر فعالان بخش خصوصی مهم است، تصریح کرد: هم اکنون نظرات مختلفی در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان درخصوص این اصلاحیه صورت گرفته، اما نباید فراموش کنیم که نظریه کارشناسان و فعالان اقتصادی در این زمینه مهم است و می‌تواند تا حدی راهگشا باشد.


بیشتر بخوانید: اصلاح قانون تجارت می‌تواند به شفافیت کمک کند 


به گفته پدیدار، زمانی که این طرح در مجلس توسط کارشناسان و نماینده‌ها مطرح شد، بیش از ۱۰۰ ماده تجارت، مورد بررسی قرار گرفت و این موضوع برای بسیاری از فعالان شوک بود چرا که در مدت کوتاهی، این همه ماده مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه پارلمان بخش خصوصی در پهنه گستره کشور حضوری فعال دارد، افزود: استفاده از نظرات فعالان در این بخش، می‌تواند فاصله بین اجرای قانون و اقعیت جامعه را ترسیم کند.

گفتنی است، قانون فعلی تجارت ۱۳ اردیبهشت سال ۱۳۱۱ در ۶۰۰ ماده و بر مبنای قانون تجارت ۱۸۰۷ فرانسه (معروف به کد ناپلئون) توسط مجلس شورای ملی تهیه و تصویب شده است. این قانون کهنه و تاریخ‌گذشته است و با شرایط اقتصاد امروز جامعه ما همخوانی ندارد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی اوایل شهریور امسال بررسی و تصویب لایحه اصلاح قانون تجارت را در دستور کار قرار دادند. بخش خصوصی بر این باور است که بررسی لایحه اصلاح قانون تجارت شتاب‌زده بوده و این مساله یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اقتصاد جامعه قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/

اصلاح قانون تجارت، قدمت چند ساله است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۸
دولت بايد تكليفش رو با ميلياردرها يك سره كنه از نظر اسلام مالكيت يه امر مقدسه و مردم حق ندارن به بهانه كمبودهاشون به اموال دانشمندا و مخترعين هر چقدر كه ميلياردر باشند دست درازي كنند و فقط ميتونن از تجار كه هيچ محصولي توليد نميكنند درخواست داشته باشند چون فقط دانشمندا و مخترعين هستند كه با اختراعاتشون براي مردم كار و درآمد ايجاد ميكنند اابته با تجاري كه ثروتشون رو در راه اختراعات صرف ميكنند بايد مثل مخترعين رفتار كرد
آخرین اخبار