ابراز نگرانی ریابکوف درباره «خطر» فروپاشی برجام

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی درباره «خطر» فروپاشی توافق هسته‌ای، اعلام کرد اقداماتی که ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی خود انجام داده قابل برگشت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو به خاطر خطر شکست کامل برجام نگران است.

او در یک نشست خبری در مسکو ضمن بیان این مطلب گفت: «ما چنین خطری را مشاهده می‌کنیم. توافق واقعاً می‌تواند برهم بخورد و به این دلیل [همه طرف‌ها را] به خویشتنداری و اقدام سنجیده فرا می‌خوانیم.»

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد در اقداماتی که تا به حال ایران در چارچوب کاهش تعهدات برجامی خود انجام داده، «همه چیز از لحاظ فنی قابل برگشت است.»

ریابکوف گفت: «وضع می‌تواند بسیار سریع به حالت اجرای کامل برجام برگردد. همه کار‌هایی که ایران تا به حال در این راه انجام داده، برگشت‌پذیر هستند.»

توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی سال ۲۰۱۵ میان ایران و کشور‌های عضو گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان منعقد شد. 

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد. ایران هم اردیبهشت ماه در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای، اعلام کرد در پاسخ به بازگشت تحریم‌های آمریکا و عدم تحقق وعده‌های کشور‌های باقی مانده در توافق برای جبران آثار منفی این تحریم‌ها، به مرور تعهد خود را به توافق هسته‌ای کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خروج از NPT و اخراج بازرسان قدم بعدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
در چهارشنبه سوری برجام را اتش خواهیم زد
آخرین اخبار