آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ افزایش شمار جان باختگان و مصدومان/ وقوع پس لرزه در منطقه + فیلم وتصاویر

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر بامداد دیروز مناطقی از پنج استان در شمال غرب ایران را لرزاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حوالی ساعت ۲:۲۰ بامداد دیروز  زلزله نسبتا شدیدی مناطقی از شمال غرب کشورمان را لرزاند. دامنه لرزش این زمین لرزه از ارومیه در استان آذربایجان غربی تا رشت در استان گیلان گزارش شده است. این زلزله ۶کشته و ۵۱۸ زخمی  بر جای گذاشت.

ابراز همدردی رئیس قوه قضاییه درپیامی با آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی

رئیس قوه قضاییه در پیامی با ابراز ھمدردی با آسیب دیدگان زلزله آذربایجان شرقی، دستور رسیدگی به مشکلات آنھا را صادر کرد.

رئیس جمهوری در پی وقوع زلزله در ساعات ابتدایی روز جمعه در آذربایجان شرقی طی تماسی تلفنی با استاندار این استان درجریان ابعاد حادثه، میزان خسارات وارده و وضعیت مصدومان قرار گرفت.

 حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی در این تماس تلفنی در خصوص امداد رسانی موثر و سریع به مناطق زلزله زده و آسیب دیدگان از این حادثه و رفع نیازهای فوری و ضروری زلزله زدگان دستورات لازم را صادر و بر آماده سازی همه امکانات از سوی دستگاههای مختلف در جهت تسریع در ارائه خدمات و امداد به حادثه دیدگان و مصدومان تاکید کرد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دنبال وقوع زلزله در برخی مناطق شمال غرب ایران در دستوری به رییس سازمان مدیریت بحران خواستار رسیدگی سریع به وضعیت زلزله زدگان و مناطق زلزله زده شد.

یکی از روستاهای شهرستان میانه (روستای ورنکش) به عنوان کانون این زلزله شناخته شده است. مرکز لرزه‌نگاری اروپا شدت این زمین‌لرزه را ۶ ریشتر اعلام کرد.

 

 

ترکمنچای بازهم لرزید

زلزله ای به قدرت ۳.۶ ریشتر ترکمنچای را لرزاند.

اطلاعیه تعطیلی مدارس ترکمانچای

با توجه به شرایط موجود کلیه دوره‌های تحصیلی شیفت صبح و عصر در بخش ترکمانچای تعطیل خواهد بود.

۲۷۰۰ واحد مسکونی زلزله زده نیاز به تعمیر و احداث دارند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با بررسی وضعیت مشخص شد که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد زلزله زده به تعمیر و ساخت مجدد نیاز دارند.

ضرورت پرهیز از اقدام سلیقه‌ای در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از سلیقه‌ای عمل‌کردن در خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان پرهیز شود.

بازسازی روستا‌های زلزله زده به زودی آغاز می‌شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: پیگیر امور همه روستا‌های زلزله زده هستیم و در تلاشیم تا فردا کار آواربرداری تمام و بازسازی روستا‌ها آغاز شود.

مرگ خاموش زن و شوهر در مناطق زلزله زده

زن و شوهری در اثر نشت گاز مونوکسید کربن در داخل چادر در روستای زلزله زده شالقون سراب جان باختند.

بازدید استاندار آذربایجان شرقی از روستا‌های زلزله زده سراب

استاندار آذربایجان شرقی از دو روستای زلزله‌زده شهرستان سراب بازدید کرد.

ماموریت رییس مجلس به هیاتی از نمایندگان برای سفر به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

علی لاریجانی بر لزوم بسیج همه امکانات برای کمک‌رسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی تاکید کرد.

۷ هموطن درشهرستان میانه آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند

بر اثر زلزله بامداد دیروز در شهرستان میانه آذربایجان شرقی، ۵ نفر جان خود را از دست دادند که این تعداد امروز به ۷ نفر افزایش یافت.

ارسال کمک‌های مردمی شهرستان مرند به مناطق زلزله زده میانه

فرمانده سپاه مرند از ارسال اولین محموله کمک‌های مردمی شهرستان مرند به مردم زلزله زده شهرستان‌های میانه و سراب خبر داد.

ارسال اقلام امدادی به مناطق زلزله زده میانه

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان هریس از ارسال اقلام به مناطق زلزله زده میانه خبرداد.

افزایش شمار مصدومان زلزله در آذربایجان شرقی به ۷۲۰ نفر

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبریزگفت:شمار مصدومان زلزله شهرستان‌های سراب و میانه به ۷۲۰ نفر رسیده است.

آوار برداری از منازل تخریب شده روستایی در شهرستان میانه

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ توزیع ۷۰۰ چادر در روستا‌های زلزله زده+ تصاویر

۱۵ واحد صنفی در منطقه زلزله زده آسیب دیدند

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۱۵ واحد صنفی در روستا‌های بخش کندوان و ترکمنچای میانه از ۵ تا ۷۰ درصد آسیب دیدند.

آخرین وضعیت امداد رسانی و بازسازی در مناطق زلزله زده سراب

سقفی فرماندار شهرستان سراب در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: بیمارستان شهرستان سراب به ۱۷۸ نفر از زلزله زدگان خدمات درمانی ارائه کرده است که اکثر آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شده اند.

توزیع ۷۰۰ چادر در روستا‌های زلزله زده آذربایجان شرقی

سجادی معاون عملیات هلال احمر کشور  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  گفت:هلال احمر با تمام قوا و امکانات در کنار مردم بوده و توزیع اقلام مورد نیاز را در بین زلزله زدگان از لحظات وقوع اولیه زلزله آغاز کرده است.

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد+ تصاویر

گازگرفتگی ۲۳ نفر از زلزله زدگان آذربایجان شرقی

۲۳نفر از زلزله زدگان آذربایجان شرقی به علت رعایت نکردن موارد ایمنی دچار گازگرفتگی شدند.

خسارت ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی واحد‌های دامی شهرستان سراب

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:آخرین اطلاعات از شهرستان سراب تا این لحظه نشان می‌دهد نزدیک ۳۰۰ راس دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین تلف شده است.

اعزام ۶۲ دستگاه برای آوار برداری شهرستان سراب

مدیر کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گفت:۶۲ دستگاه شامل سه دستگاه تریلی، ۱۷ دستگاه لودر، ۸ دستگاه بیل مکانیکی، ۳۴ دستگاه کامیون در حال اعزام به منطقه زلزله زده سراب برای شروع آواربرداری هستند.

بازدید رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از روند خدمات رسانی در مناطق زلزله ‌زده

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد+ تصاویر

شهرک‌های صنعتی میانه از زلزله آسیب ندیده است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌لرزه آسیبی به واحد‌های صنعتی و تاسیسات عمومی شهرک‌های صنعتی مستقر در میانه وارد نکرده است.

امروز در میانه عزای عمومی اعلام شد

امام جمعه و فرماندار شهرستان میانه با صدور پیامی جان باختن ۵ تن از اهالی روستای ورنکش در اثر زلزله روز گذشته را تسلیت گفته و امروز را به منظور همدردی با بازماندگان عزای عمومی اعلام کردند.

در پیام مشترک حجت الاسلام عبداله محمدی و محمدرضا مشایخی آمده است: حادثه تأسف بار و دلخراش زمین لرزه در شهرستان و از دست دادن ۵ نفر و کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی روستا‌های شهرستان میانه‌ای موجب تأسف و تأثر شد.

در این پیام اضافه شده است: صبر بر چنین مسائلی گرچه سخت و جانکاه است، ولی به شهادت حضرت باریتعالی زمینه صبر بر تلخی مصیبت را هموار می‌سازد و برای تسکین آلام، مرهمی موثرتر از یاد پروردگار نیست.

  بازدید سرپرست معاونت عملیات سازمان امداد و نجات از روند خدمات رسانی در مناطق زلزله‌زده

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد+ تصاویر

 

بازدید رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان امداد و نجات از روند خدمات رسانی در مناطق زلزله‌زده

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد+ تصاویر

 

آمادگی ۲۸ تیم عملیاتی هلال احمر اردبیل برای امدادرسانی به زلزله زدگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آمادگی کلیه نیرو‌های امدادی این جمعیت برای اعزام به آذربایجان شرقی و امدادرسانی به حادثه دیدگان این استان خبر داد.

اسکان اضطراری ۳۱۰۰ نفر از زلزله‌زدگان

سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این افراد در اردوگاه اسکان یا به صورت فردی، با نصب ۷۷۶ دستگاه چادر اسکان داده شده اند.

تخریب دو هزار و ۳۰۰ خانه در زلزله آذربایجان شرقی

هنربر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت: یکهزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در ۴۰ روستای شهرستان میانه و ۶۰۰ خانه در ۲۰ روستای شهرستان سراب در این حادثه دچار تخریب شده است.

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد+ تصاویر

 

ارتش تا آخرین لحظه مدیریت زمین‌لرزه در کنار مردم است

امیر سرتیپ دوم عیسی میرزایی در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده ورنکش گفت: از لحظه وقوع زلزله، تیپ ۳۶ میانه، تیپ ۴۰ سراب، تیپ ۳۲۱ مراغه و دیگر یگان‌های مستقر در مراغه و تبریز در حالت آماده باش قرار دارند.

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان/ آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد+ تصاویر

 

آسیب ۵ تا ۷۰ درصدی زلزله به ۴۰ روستای میانه

نماینده مردم میانه در مجلس گفت: زلزله در مناطق میانه و سراب تخریب و تلفاتی را به دنبال داشته است به‌طوری‌که ۴۰ روستای شهرستان میانه دچار تخریب ۵ تا ۷۰ درصدی شده است.

آب، برق و گاز مناطق زلزله‌زده وصل شد

با گذشت یک روز از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان شرقی، خبر‌ها از اسکان همه زلزله‌زدگان و تداوم امدادرسانی به اهالی منطقه حکایت دارد و دستگاه‌های خدمات رسان فعال هستند هرچند که تاکنون۱۵۳ پس لرزه در منطقه گزارش شده است.

 

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان+ تصاویر

آمادگی کامل وزارت کار برای ارائه خدمات به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

معاون پارلمانی و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور زلزله‌زدگان آذربایجان‌شرقی از آمادگی کامل تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان خبر داد.

ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بامداد امروز از روستای زلزله زده ورنکش میانه دیدن کرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این بازدید شبانه پیام تسلیت و همدردی مقام معظم رهبری را به آسیب دیدگان زلزله ابلاغ کرد.

او در این بازدید با حضور در چادرهای زلزله زدگان و گفتگو با امدادگران در جریان آخرین وضع این مناطق قرار گرفت.

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور/ابلاغ پیام همدردی رهبر معظم انقلاب به زلزله زدگان+ تصاویر

پس از زلزله ۵.۹ ریشتری بامداد جمعه در آذربایجان شرقی، تاکنون ۲۱۳ پس‌لرزه در این منطقه رخ داده است.

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور


بیشتر بخوانید:آخرین اخبار از زلزله ۵/۹ ریشتری در شمال غرب ایران/ تخریب بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی در میانه/ مناطق زلزله زده در امنیت کامل هستند + اسامی، فیلم و تصاویر


ارسال نخستین محموله کمک مردم مراغه به مناطق زلزله زده میانه

سعید رشیدی فرمانده سپاه ناحیه مراغه گفت: این کمک‌ها در قالب یک هزار تخته پتو به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال با یک دستگاه کامیون به میانه ارسال شد.

آخرین جزییات امداد رسانی به زلزله زدگان شمال غرب کشور

تلاش دامپزشکی برای مدیریت لاشه احشام تلف شده در مناطق زلزله‌زده

بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی  با اشاره به حضور به موقع کارشناسان این نهاد در شهرستان‌های میانه و سراب جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی، گفت: عملیات دفن بهداشتی لاشه احشام تلف شده و سمپاشی جایگاه‌های دامی در مناطق زلزله‌زده آغاز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
باز شروع شد همه تا آخر سال تو ویبره هستیم کرج آماده باش
آذربایجان تسلیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
با سلام و عرض خدا قوت به سردبیر و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا محمدی
۱۸:۲۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
با سلام و عرض خدا قوت به سردبیر و خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان، قابل ذکر است که کانون زلزله در روستای ورنکش ار توابع شهر تاریخی ترکمانچای رخ داده و بیشترین آسیب به این شهر و روستا های تابعه وارد شده است. لذا لازم است در مخابره اخبار به جای ترک و میانه نام شهر ترکمانچای درج گردد. ممنون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۴۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خدا نصیب نکنه به هیچ کس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
دولت باید اقدام جدی بکنه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۸ آبان ۱۳۹۸
خدا به دادشون برسه گناه دارن