رییس سازمان حفاطت محیط زیست کشور مطرح کرد؛

ساخت سدها عامل ایجاد گرد و غبار

کلانتری گفت: ریشه گرد و غبار‌ها ناشی از ساختن سد‌های دیروز ماست که امروز در بحران گرد و غبار قرار گرفتیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،کلانتری معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاطت محیط زیست در جلسه شورای اداری شرق استان کرمان با ارسال سلام ریاست جمهوری به مردم شرق استان گفت:  قطعا تمام مشکلات شرق استان حل می‌شود و در دستور هیئت اجرایی دولت است.

او با اشاره به فشار زیاد بر روی دولت به خاطر تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: ۵ ماه آینده کشور را بدون نفت اداره می‌کنیم، این فشار حتی در دوران جنگ هم نبود که دولت بدون درآمد نفتی اداره می‌شد. فشار زیادی روی دولت است تا لطمه بیشتری به مردم نخورد.

معاون رییس جمهور در بم گفت: مردم در روستاه‌های دور افتاده تقاصایی دارند که همان را در تهران دارند و این آگاهی مردم را نشان می‌دهد که اگاهی مردم زیاد شده است.

او با بیان اینکه انتظارات ما به مراتب بالاتر از توان دولت است، افزود: انتظارات مردم بالا رفته است و مسئولان در مقابل این انتظارات باید پاسخگو باشند تا دولت بتواند منابع را پیدا کند و مشکلات مردم را حل نماید.

کلانتری با اشاره به محدود بودن منابع مالی دولت بیان داشت: نمی‌توان برای حل مشکلات مردم بیشتر هزینه کرد و باید منابع مالی را زیاد و متعدد کرد.

او افزود: آمریکایی‌ها هیچ غلطی در امور داخلی کشور ما نمی‌توانند انجام دهند و ما باید بیشتر به اهداف انقلاب اسلامی برسیم کشور‌های دیگر همچون عراق هیچ اختیاری از فروش نفت کشور خود بدون اجازه امریکا را ندارند.

معاون رئیس جمهور بابیان اینکه در این تحریم‌ها ما را مکلف کردند که ۴ درصد تولید کربن کم شود و ما ۴/۵ درصد کم کردیم، افزود: مقام معظم رهبری به طور شدید در مسائل محیط زیست حساس هستند؛ اما، متاسفانه دشمنان محیط زیست را سیاسی کردند.

او گفت: دولت با نفروختن نفت در ۵ ماهه اخیر، هزینه‌های مملکت را پرداخت کرده است و پرداخت می کند و باید راه درآمد را هم به دولت نشان دهیم.

کلانتری افزود: به همت نیرو‌های انتظامی و امنیتی کشور ما امن است و امنیت دارد.

اوگفت: دولت تا روز آخر کاریش در خدمت مردم است و باید متکی به خودمان و توان تولید داخلی را بالا ببریم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاطت محیط زیست کشور گفت: بخشی از زندگی مردم در آینده نزدیک تحت تاثیر قوانین بین الملی خواهد بود .

او بیان داشت: خواسته‌های شما مردم شرق استان را تنطیم می‌کنم و به رییس جمهور تقدیم می‌نمایم.

کلانتری با بیان اینکه تمام آفت‌های امروز، از بین رفتن جنگل بلوط، از بین رفتن پلنگ و موجودات حیات وحش به خاطر از بین رفتن آب است، گفت: ریشه گرد و غبار‌ها ناشی از ساختن سد‌های دیروز ماست و ارتباطات را با محیط زیست تشخیص ندادیم که امروز در بحران گرد و غبار قرار گرفتیم باید در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

انتهای پیام/ی

جلسه شورای اداری شرق کرمان با حضور معاون رییس جمهور

برچسب ها: محیط زیست ، هیئت دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار