مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم مطرح کرد؛

افزایش سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان قم

کاویانی گفت: بسیاری از تعاونی‌های استان خوش‌نام هستند و تلاش می‌کنیم سهم فعالیت آنان در اقتصاد استان افزایش یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، مصطفی کاویانی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم گفت: برای افزایش سهم تعاونی‌ها در چرخه اقتصادی استان و استقبال مردم از آن‌ها، لازم بود تا موضوعاتی همچون صحت، سلامت و سرعت کاری در این حوزه بیش از گذشته موردتوجه قرارگیرد.

او افزود: به همین منظور با مشارکت نهاد‌های متولی در این زمینه تلاش کردیم که فعالیت تعاونی‌های فعال استان در حوزه‌های مختلف به‌صورت شفاف انجام و مشکلات آنان به‌طور مجزا و مشخص حل شود.

او ادامه داد: بااقدامات صورت گرفته، عرصه فعالیت تعاونی‌های خوش‌نام استان تقویت و زمینه برای ادامه کار تعاونی‌های متخلف سلب شد تا مردم با اطمینان بیشتری در این حوزه اقتصادی وارد شوند.

کاویانی گفت: تعاون به معنای همکاری و مساعدت برای رفع نیاز‌های همگانی است و امروز که اقتصاد کشور درگیر فشار تحریم‌های ظالمانه دشمنان است، باید بیش از هر زمان دیگری به بخش تعاون توجه شود.

او بیان کرد: برای پیشرفت و گسترش فعالیت تعاونی‌های استان، لازم است تا تعاونگران از مزایای قانونی حوزه فعالیت خود در بخش‌هایی همچون بیمه و مالیات به نحو مطلوب برخوردار شوند.

او با اشاره به این‌که اقتصاد تعاون محور بهترین جایگزین برای اقتصاد نفتی است، ادامه داد: ارزان‌ترین روش اشتغال‌زایی و تولید و نزدیک‌ترین حوزه اقتصادی به اقتصاد اسلامی، در گسترش تعاونی‌ها نهفته است.

تعداد کل اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی تشکیل‌شده در استان قم ۲ هزار و ۵۲۱ تعاونی با ۸۵۲ هزار و ۵۸۸ عضو است.

بخش عمده‌ای از اعضای شرکت‌های تعاونی استان قم مربوط به شرکت‌های سهام عدالت با تعداد ۶۹۵ هزار تن است که معادل ۸۲ درصد کل اعضاست.

انتهای پیام/الف

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد استان افزایش می‌یابد

برچسب ها: وزارت کار ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.