رییس جمهور مطرح کرد؛

افتتاح طرح های عظیم فولادی در استان کرمان/شرکت های دانش بنیان‌ها و استارت آپ ها با تدابیر دولت تقویت می شوند

رییس جمهور در نشست خبری کرمان گفت:در سفر به کرمان ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح کردیم و شاهد افتتاح بیش از ۸ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و عظیم فولادی بودیم .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهور کشور امروز در آخرین برنامه‌های خود در استان کرمان با حضور در نشست خبری به سوالات برخی از خبرنگاران پاسخ داد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی در این نشست گفت: از همه مردم استان کرمان به ویژه شهرستان رفسنجان تشکر می کنم پروژه های خوبی در این استان افتتاح شد که باعث دلگرمی ما است .

او ادامه داد: در این سفر ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح کردیم و شاهد افتتاح بیش از ۸ هزار میلیارد تومان طرح صنعتی و عظیم فولادی بودیم .

رییس جمهور تصریح کرد : بیش از هزار و صد پروژه در بخش کشاورزی ، راه ، ورزش ، صنعت و نیرو افتتاح شد و امیدوارم این طرح ها مایه خیر و برکت برای کرمانی ها باشد.

او در خصوص طرح های نیمه تمام و واحد های نیمه فعال  صنعتی گفت: تصمیم وزارت صمت برای راه اندازی سهم خوبی برای کرمان در نظر دارد  و باید کمک کنیم این طرح  به نتیجه برسد و تلاش می کنیم طرح ها تکمیل و طرح های جدیدی را شروع کنیم.

رییس جمهور ادامه داد: مهمترین کار در این سفر تصمیم گیری برای تامین  آب آشامیدنی مردم برای یازه زمانی ۳۰ سال آینده توسط بخش خصوصی است  و حرکت خوبی برای آینده کرمان و یزد در خصوص مسئله مهم آب اتخاذ شده است.

او تصریح کرد: در خصوص طرح های پتروشیمی اعتبار بالاست؛ و این اعتبار باید توسط بخش خصوصی ، واحد‌ها و بانک ها تامین و کمک شود و در خصوص تنفیذ اختیار هم قبلا هم مطرح شد اخیرا هم مقام معظم رهبری فرمودند برخی استان‌ها انجام شود و در دولت نیز قرار است انجام شود اگر در برخی استانها موفق بود در همه جا انجام خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی بااشاره به اینکه برای استان کرمان یک استان معدنی است و گل گوهر یکی از مراکز مهم معدنی است افزود: برنامه این است معادن باید فعالتر شوند  و این سرمایه باید در دست مردم و بخش خصوصی باشد و معادن زیادی در استان وجود دارد و برخی باید اکتشاف شود و زمینه اشتغال را فراهم آورد.

او بااشاره به بحران گرد و غبار ، کم بودن ریل، بیکاری جوانان در استان کرمان گفت: باید شرکت های دانش بنیان‌ها و استارت آپ ها با تدابیر دولت تقویت شوند ، ما می‌توانیم صنعت گردشگری را تشویق کنیم ظرفیت‌های زیادی در  استان کرمان از جمله قالی ، پسته و زیره ، صنایع دستی و اماکن تاریخی  برای فعالیت گردشگری وجود دارد.

رییس جمهور در خصوص انتقاد درباره سفر نکردن به جنوب کرمان و افتتاح طرح ها در شمال استان کرمان گفت:برای جنوب اقدامات خوبی در سال های اخیر در زمینه روستایی و کشاورزی انجام شده و برخی از طرح ها در جنوب کرمان امروز افتتاح یا کلنگ زنی شد.

او در پایان ضمن تشکر از همه مسئولین و نیرو‌های مسلح ، خبرنگاران و رسانه ملی گفت: امیدواریم همه قول‌هایی  که داده شده اجرایی و عملیاتی شود و شاهد شکوفایی این استان شویم.

بنا به اعلام روابط عمومی استانداری رییس جمهور بعد از اتمام این نشست کرمان را ترک خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

نشست خبری رییس جمهور در کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار