رئیس جمهور:

سال آینده حقوق‌ها افزایش می‌یابد/ ماهیانه به ۱۸ میلیون خانوار بسته حمایتی می‌دهیم‌/ ماه به ماه شاهد کاهش تورم هستیم

رئیس جمهور گفت: از سال آینده حقوق‌های ثابت مردم را افزایش می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری استان کرمان گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سخت‌ترین سال‌ها، این روزها و ماه‌های اخیر بوده زیرا از ابتدای انقلاب تاکنون برای فروش نفت و حرکت یک کشتی نفتکش اینگونه مشکل نداشتیم.

روحانی ادامه داد: کسانی که به بودجه و به اقتصاد کشور آشنا نیستند؛ می‌گویند نفت را می توان بعد به فروش رساند اما منابع بزرگ خدادادی برای استفاده است و درب بستن و قفل کردن هنر نیست.

رئیس جمهوری افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ که تحریم به نفت فشار آورد، فروش آن کاهش پیدا کرد و بعد از برجام از یک میلیون بشکه به ۲ میلیون ۸۰۰ بشکه نفت رسیدیم و در سال ۹۴، ۸۰۰ میلیون دلار خرج کردیم تا چاه‌ها را روی خط بیاوریم و در سال ۹۵ بالاترین فروش را داشتیم و ایران در آن سال بالاترین رشد اقتصادی را در سطح جهان داشت.

او با اشاره به اینکه وقتی نفت استخراج نمی‌شود، دوباره به روی مدار آوردن چاه ها سخت است، تصریح کرد: وقتی کشور با مشکلات فروش نفت مواجه می‌شود چگونه باید کشور را اداره کنیم؟ سالانه حدود ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای اداره کشور در خزانه نیاز است و باید به همه خدمات هم پاسخ دهد.

دولت تا چه میزان می‌تواند مالیات بگیرد؟

روحانی در پاسخ به کسانی که می‌گویند «برخی می‌گویند دولت چرا فلان کار را انجام داد یا فلان کار را با تاخیر انجام داد» اظهار داشت: بدون پول که نمی‌شود کاری کرد، بالاخره به یک منبع مالی نیاز است.

او با تاکید بر اینکه «دادن مالیات یک امر واجب است» افزود: ما فکر می کنیم خمس و زکات واجب و مالیات مستحب است و اگر از مالیات فرار کنیم زرنگی کرده‌ایم، در حالی که مالیات واجب است و مقام معظم رهبری گفتند، همه به مردم تاکید کنند که پرداخت کردن مالیات واجب شرعی و قانونی است.

رئیس جمهوری با طرح این سوال که دولت تا چه میزان می‌تواند مالیات بگیرد، ادامه داد: بالاترین درآمد مالیاتی که برای سال آینده پیش بینی شده، ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است؛ اما برای اداره کشور به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است و حال باید پرسید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان باقیمانده را باید از کجا آورد.

روحانی میزان درآمدهای دولت از محل حقوق گمرکی را حدود ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: با وجود برخی درآمدهای متفرقه، درآمدی که می‌تواند کشور را اداره کند، پول نفت است.

او تصریح کرد: اگر امروز در شرایط عادی بودیم، در هر سال به طور متوسط ۶۰ میلیارد دلار نفت می‌فروختیم و اگر هر دلار را ۱۰ هزار تومان محاسبه کنیم، مبلغی معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان به دست می‌آمد.

رییس جمهور اضافه کرد: اینکه پول نفت را کجا مصرف کنیم بحث دیگری است، اما کشور چگونه باید اداره شود وقتی اداره کشور به ریال نیاز دارد.

او گفت: اکنون با وجود همه تلاش‌ها تنها ۳۰ درصد درآمد مورد نیاز دولت از طریق مالیات و عوارض گمرکی به دست می‌آید در حالی که در سایر کشورها درآمد مالیاتی ۸۰ تا ۱۰۰ درصد خزانه دولت‌ها را تشکیل می‌دهد.

روحانی بیان کرد: مردم باید همکاری کنند و دادن مالیات را وظیفه خود بدانند چرا که منابع حاصل از مالیات صرف امنیت، آموزش، بهداشت و درمان، محیط زیست و انرژی می‌شود.

او با بیان اینکه «تصور کنید به اندازه لازم در خزانه ریال داریم» اظهار داشت: ما به ارز خارجی نیاز داریم زیرا تامین بخشی از کالاها و خدمات نظیر واردات قطعات و کالاهای اساسی با ارز خارجی امکان پذیر است.

رئیس جمهوری تامین ارز مسافرتی مردم، پرداخت حقوق ارزی به کارکنان خارج از کشور و پشتیبانی از بانک‌های ایرانی در سایر کشورها را از دیگر مصارف ارزی کشور برشمرد و گفت: در سال حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد دلار برای واردات نیاز است که بخشی از آن همچون خرید دارو و تامین کالاهای اساسی به دوش دولت است و دولت برای آن سالی در حدود ۲۰ میلیارد دلار هزینه می‌کند.

روحانی با اشاره به اینکه ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی و دارو با ارز یارانه‌ای تامین می‌شود، گفت: کالاهای پزشکی را با ارز چهار هزار ۲۰۰ تومانی تامین می‌کنیم که البته در بازار آزاد ارز ممکن است بیشتر باشد؛ این یعنی اینکه دولت بابت واردات آن یارانه ای پرداخت می‌کند که در غیر این صورت قیمت دارو و کالاهای پر مصرف مردم همچون گوشت و مرغ و لبنیات گران می‌شود.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه «برخی از اقتصاددانان و نمایندگان مجلس از سال گذشته از دولت می خواستند که دلار ۴۲۰۰ تومانی را کنار بگذارد و سراغ ارز تک نرخی برود، گفت: البته ارز تک نرخی فواید زیادی دارد و وقتی ارز دو نرخی است، متاسفانه در گوشه و کنارها، فسادی رخ می‌دهد اما محاسبات دولت نشان می‌داد که اگر ارز را تک نرخی کنیم، قیمت برخی اجناس و کالاهای ضروری مردم، دو برابر می‌شود و آن پولی که بخواهیم بعدا به عنوان یارانه به مردم برگردانیم نمی‌تواند کمبودها را تامین کند.

روحانی در عین حال خاطرنشان کرد: شاید زمانی لازم باشد ارز را تغییر دهیم، الان هم خروج تدریجی برخی کالاها را از ارز دولتی مد نظر قرار دادیم.

رئیس جمهوری با تبریک میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) افزود: در قرآن کریم آمده که باطل ماندنی نیست و آنچه در این تاریخ می‌ماند؛ حق است و همه آرزوی ما این است که در مسیر حق زندگی کنیم و این توان و امیدی است که خداوند در قرآن کریم به ما وعده داده است.

او با اشاره به اینکه امیدواریم در هفته وحدت و همدلی بتوانیم از فضای معنوی این هفته و ماه به خوبی استفاده کنیم، اظهار داشت: باید از این فضا برای خدمت به خلق استفاده کنیم و اگر حاصل عمر ما خدمت به مردم و هدایت یک انسان بود برای ما کافی است، همانگونه که نبی مکرم اسلام به حضرت علی (ع) می فرماید« علی جان اگر بتوانی یک نفر را هدایت کنی؛ کافی است».

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از کسانی که مردم را نسبت به آینده نگران می کنند و به آنها می گویند راهی که انتخاب کرده اند، اشتباه است، گفت: این راه استکبار است که یک جمع، گروه و فردی به یک ملت رشید بگوید همه اشتباه می‌کنید و حرف یک جمع کوچک درست است.

او با بیان اینکه تمام مسیری که قرآن کریم برای ما ترسیم می‌کند درست است، گفت: عزت ملی، احقاق حقوق مردم، ایستادگی در برابر دشمنان، وحدت، نشاط مردم، دروغ نگفتن حق است اما تهمت نزدن هم لازم است و در هفته وحدت باید همه دست به دست دهیم.

انتهای پیام/

در انتخابات خیلی به فکر جناح و حزب  نباشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
شما در طول هشت سال هیچ کاری نکردید..... چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
الهی خیر نبینه هر که باعث این گرونی هاست
Iran (Islamic Republic of)
علی نجفی نیا
۰۰:۲۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
اقای روحانی بسته حمایتی سال گذشته را هنوز خرج نکردیم سال جدید قول حمایت دادید تو را خدا این کار را نکنید جای تعجبه اقای نوبخت می گوید پول نداریم شما به ۱۸ میلیون نفر بسته حمایتی می دهید این پول را به جوانان بیکار تحصیل کرده دانشگاهی بدهید تا بیشتر از این افسرده و عصبی وبیمار نشوند ما بازنشستگان کشوری سال ۸۴ لیسانس حقوق دیپلم را در اموزش و پرورش می گیریم این بی عدالتی نیست همسازی مصوبه مجلس کجا رفت ؟!
Iran (Islamic Republic of)
تنها
۲۳:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
جوانان مشکل ازدواج دارن با این گرونی
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۳:۵۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ماه به ماه تورم داره کاهش پیدا میکنه. کجا چه چیز چه طور.
Iran (Islamic Republic of)
ملکه
۲۳:۴۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به فکر اشتغال و مسکن جوانان نیستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اقای ریس جمهور از طرف می فرمابید مردم در فشار اقتصادی هستند و گرانی از طرفی دیگه میگوبید دولت ندارد مردم به دولت کمک کنید از طرفی بدنبال گرانی کردن حاملهای انرژی هستید مردم به کدام حرفهای شما دل خوش گنند به وعده وعیدها ریاست شما دارد تموم می شود اخر کاره هنوز وعده می دهید نفت که بدرد مردم نخورد چه فایده ای
Spain
کارافتاد تامین اجتماعی
۲۰:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
جناب روحانی بفکر ما هم باشید چون واقعا حقوقمان کفاف زندگی را نمی دهد با این سن سال و کهولت فقط باید غصه بخوریم هرکاری که برای بازنشسته های دولتی میکنید برای ما هم بکنید چون بین ما هیچ فرقی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بنذه خدا
۱۹:۵۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
جناب آقای روحانی اون نوار وعدهای انتخاباتی خودت را باز بینی کن
دیگه وعده جدید ندهید
بیشتر گرانی درست نکنید
Sweden
جابر
۱۹:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
کشور ما روی گنجه باید ۶۰ درصد مردم مشکل معیشتی داشته باشند آقای روحانی عدالتی که ازش دم میزدید این بود دارم در مورد کلمه عدالت شک میکنم شاید معنیش یه چیز دیگه‌س ما خیر نداریم یا شاید اشتباه برای شما ترجمه کرده باشن نمیدونم ولی هرچی هست اینی که ما میبینیم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
هر سال حقوق کارکنان دولت افزایش داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
تورم هم هر سال هست باید حقوق کارمند افزایش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مسلما تورم با مدیریت داهیانه شما قطعا کاهش پیدا خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
این حرفا یعنی، ملت آماده یک تورم ویران کننده باشید!
سابقه نشون داده، روحانی هرچی بگوید عکسشو عمل خواهد کرد، پس اگر گفت ده تومان بهتون میدم یعنی قبلش صد تومن ازتون گرفته!
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دیگه حناتون پیش ما رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
سلام آقای روحانی ، من به شما ایمان دارم شما میتونین وضع رو بهتر ازین کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
شش سال پیشم همینا رو میگفتید که مردم خام شدند. حالا چی شده یاد حرفای تکراریتون افتادین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای روحانی س مگه قرار بوده که به حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان اضافه نشه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۴:۵۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای رییس جمهور محترم به مشکلات ما بازنشستگان هم رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای روحانی افزایش حقوق باعث تورم می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
افزایش حقوق باعث تورم نیست بیسواد چطور تو که کاسب هستی حقوق کارمند اضافه نشده می زاری رو جنس ات سبزی فروش باشی یا لوازم خانگی فرق نمیکنه همه تون هر چه گرون بخرید باز هم ضرر نمی کنید گرون تر میفروشید کارمند بد بخت با ۴۰۰ هزار اضافه در ماه معجزه میکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چرا اختلاف حقوق بازنشستگان با شاغلین درست اجرا نشد؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
یعنی میشه پایین بیاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
انقدر وعده ندید عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مهمترین مشکل مردم ما مشکلات معیشتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
توروخدا بس کن وعده نده
Canada
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حقوق بگیرا برید خداتونو شکر کنید بعضیا همین حقوقم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حقوق بگیر حقوق مفت نمی گیره اولا ۳۰ روز کار میکنه تا بعد از ۳۰ روز حقوق بگیره .ثانیا شکر هم میکنه ثالثا تو هم برو برای خودت یه کار پیدا کن که دیگه حسرت حقوق بگیرها را نخوری
Iran (Islamic Republic of)
مژگان
۱۴:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
روحانی از این وعده ها زیاد داده یکیشو که بهش عمل کرده نام ببره . عمل کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
هزار وعده خوبان یکی وفا نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اضافه میشه جقدر اضافه میشه مهمه مثل پارسال از بیست درصد عملا چهارده درصد اضافه میکنید چهار درصدم کسورات میره بالا عملا میشه ده درصد
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
دوصدگفته چون نیم کردارنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
جناب روحانی گقتید که سال آینده حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان افزایش خواهد یافت.پس حتما" با توجه به تورم سال آینده قصد داشتی که حقوقها را افزایش ندهی؟ واقعا که .ثالثا سال آینده تورم ۹۰درصده ولی حقوقها را ۱۵درصد افزایش دادن کارِ شاقی نیست.خیلی هنر بخرج نداده ای.
Iran (Islamic Republic of)
ناردیی
۱۳:۳۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بنظر بنده یه لایحه وایین نامه ای در مجلس با حضور قوه قضائیه ونمایندگان وکارشناسان تصویب بشه هرفردی وعده میده وانتخاب میشه از جمله رئیس جمهور وعده خالی جرم وفرد خاطی مسول ودادگاهی بشه وجرم سنگین برایش در نطر گرفته بشه متاسفانه وعده سر قبل انتخابات زیاد ولی عملی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
پیشنهاد شما کمی رویایی است و در این شرایط بعیده عملی بشه ولی یه راه حل ساده وجود داره: بعد از 4 دهه شرکت در انتخابات و دیدن و شنیدن انواع وعده ها و...." شنونده باید عاقل باشه"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
،شعار حرف نمی خوان مردم،عمل میخوان
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
کارمندان دل خوش نکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مابازنشسته سال ۸۸ هستیم حقوقمان کم است بابد درصدبیشتری به. ماتعلق بگیره نه اینکه درصدهمه یکی باشه کمی به فکر ضعیف ترها باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چه اقداماتی برای نجومی بگیران کرده اند؟ خیلی از این مدیران هنوز هم سر کار قبلی خود هستند
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگر بشه خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
کوشا
۱۲:۲۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مردم خسته شدند زودتر کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چه فایده افزایش حقوق داشته باشیم. حقوق همسان با اقلام نیست.
Germany
زهرا
۱۰:۴۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
فساد و بی عدالتی مثل سرطان کشور مارو فرا گرفته ما جوان ها در ناامیدی و افسردگی دست و پا میزنیم اون وقت این آقایون سر مارو با یارانه و بسته حمایتی گرم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
a
۰۹:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ما چیزی ندیدیم در این 7 سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عمل کن . وعده نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مای که هیچ حقوق نمیگیریم چی آقای رئیس جمهور،
Japan
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حيف فقط .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
وعده های خیلی زیادی داره داده میشه.فقط خدا کنه اگه انجام نشدن گردن مجلس و انتخابات مجلس انداخته نشه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
خدا کنه که بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
نکنه یک گرانی توپ بیاد سراغمون
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای رییس جمهور به فکر همه باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
انشالله که محقق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ایران ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
مردم خوب ایران ببخشید
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۷:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
قدرت خرید مردم خیلی کم شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بله مثل همون بسته حمایتی که گفتید 3 مرحله‌ست ولی فقط یه مرحله‌شو اجرا کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
لطفا به قوه قضایی این موضوع رو اطلاع رسانی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بازنشسته سل 80 هستم.. الان زیر دستان ما چند برببر ما حقوق میگیرن و چند ده برابر ما پاداش بازنشستگی
حالا بمان کار در ان رزئزکار تا حاالا.
اکنون با قطره ای اضافه کردنها درد ی حل نمیشه

اول حقوق را قمسان و بعد هر کار دلتون میخواهید بکنید ..
پبه حساب حقوق ها امروز بیش از این ها به ماها بدهکارید ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
آقای رئیس جمهور امیدواریم عملی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی به درد نمی خورد حقوق ها را متناسب با نرخ تورم افزایش دهید کارایجادکنید گرانی را کاهش دهید نجومی بگیر هارا به سطح مردم معمولی برسانید
France
پژمان تورک
۰۵:۰۹ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
افرایش چقد ... 200 تومن؟؟؟تورم و بیار پایین . دلار و 4 تومن تحویل گرفتی با 8 تومن تحویل بدی ما راضی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
امیدوارم محقق بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حقوق هاافزایش می یابدیعنی همی پانزده درصدکه دارین ازسه ماه پیش وعدش میدن
Poland
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به خدا نمیدونی چه کردی و مردم در چه وضعیتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
مصیب قاسمی
۰۳:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عملی پشتش نیست
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۱:۰۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
به نظرم اگر قدرت کنترل تورم داشته باشید .....ومانع افزایش قیمتها بشوید ...نیازی به افزایش حقوق نیست....چون در ایران حقوق که بالا میره قیمتها هم بالا میره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۲۸ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
عملی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۰۰:۵۴ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اگر وضعیت تورم به قبل از دولت آقای روحانی برگردد نیازی به بسته حمایتی نیست
حالا آمار تورم نقطه به نقطه ماه فلان و ماه فلان را بدهیم
تورم از اول دولت آقای روحانی تا الان چقدر بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
حقوق های نجومی و کارانه های نجومی را قطع کنید ، کشور به خوبی اداره میشود با همان ۱۵۰ هزار میلیارد تومن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
چه فایده همه چیز مث جت قیمتش میره هی بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
اقتصاد ایران مشکل داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
فقط 200 میلیارد دلار فرار مالیاتی از سرمایه دار و پولدارا در کشور داریم که نیمی از آن برای پزشکا هست
کلی خام فروشی میکنید
از این آب و خاک استفاده نمیشه
دولت دائم داره واردات میکنه
رشد اقتضاد کجا بوده!!!
وقتی همه چیز گرون مونده!
اونم با بی تدبیری دولت در خروج ارز و منابع کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
اگه ده درصد بزارن روحقوق بازارجنس رو تا پنجاه درصد گرون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
تا کی جنس چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ایشون تبلیغات انتخاباتی رو با سفر یزد رسما کلید زد.
Iran (Islamic Republic of)
نعیم
۲۲:۵۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
همین امسال زیاد کنید سال آینده خیلی دیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آقای روحانی شما همون وعده که سال قبل دادید قراربود سه مرحله ۲۰۰هزارتومانی به حقوق بگیر آن بدهید یک مرحله دادند دیگه بیخیال شدید حالا که وقت انتخابات شده این هارو میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
هنگام امدن شیر وپر از راهکار بعد از انتخاب شدن جورشان را باید بیچاره مردم تحمل کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
اون وقت که تحریم نبود و یا سخت نبود هم زندگی را به مردم سخت میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
واقعا
Canada
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
برای اینکه اقتصادی شکوفا بشه .باید قدرت خرید خانواده های متوسط و پایین جامعه را بالا ببریم .چونکه 99 درصد متوسط و زیر فقرند .اینها باعث شکوفایی اقتصاد میشوند .در کشورهای امریکای شمالی سود را پایین اورده اند .تا مردم بتوانند از بانکها قرص کنند و خرج کنند تا اقتصاد تکانی بخورد
Canada
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
جناب .رییس جمهور .نباید حقوق ها به یک اندازه افزایش یابند .باید حقوق های نجومی 20 تا 50 درصد کاهش یابند و به همین اندازه حقوق های پایین افزایش یابد تا عدالت برقرار بشه .
تنها چاره مشکلات اقتصادی اینه .کاهش حقوق دولتمندان و افزایش حقوق کارمند ان و کارگران .بویزه کارگران
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۲۲:۰۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
گوجه خریدم امروز کیلو ۸۰۰۰ خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
بسته حمایتی ماهیانه چهار ماه یکبار را میگین ماهیانه
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۲۱:۳۶ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
مگر هرساله ؛ حقوق ها اضافه نمی شود ؟! این که مژده دادن ندارد !!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
این دولت تورم را کنترل کند افزایش حقوق پیش کششان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ولله بنظرمن حداقل هفتاددرصد مردم ایران احتیاج دارند ب این چیزی ک اقای روحانی گفتند چون خبلیها هستند ک کارشون فصلی هست خیلیهاوهستن ک اجاره نشینند خیلیها هستند ک وضعیت مالی خوبی ندارندپیرهستن وفاقدبیمه بازنشستگی هند اینها بنظرم لحتیاج دارن ب سبدکالای ماهیانه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
بازم انتخابات نزدیکه
Switzerland
سعید فروزان
۲۱:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
سال آینده یعنی ،آینده ، ملت با این قولها عادت کردهاند ، سال آینده هم خواهد گفت یک دستهائی نمیگذارند حقوق را زیاد کنیم ،یا اینکه میخواستیم زیاد کنیم اما بخاطر تحریم نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
واقعا متاسفم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
"محاسبات دولت نشان می‌داد که اگر ارز را تک نرخی کنیم، قیمت برخی اجناس و کالاهای ضروری مردم، دو برابر می‌شود و آن پولی که بخواهیم بعدا به عنوان یارانه به مردم برگردانیم نمی‌تواند کمبودها را تامین کند"
جناب رئیس جمهور، اجناس حداقل دو برابر شده، گویا خبر ندارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
افزایش حقوق امسال رو دیدیم دیگه گول وعده هانمی خوریم
Iran (Islamic Republic of)
siheil
۲۰:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
آقای روحانی ما گرسنه هستیم به خون شهیدان قسم مادرم دو سال گوشت نخورده...خودم هم خرج خانوادم رو نمیتوانم بدهم روم سیاهه پیشش
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۰:۳۲ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
فکر نکنم بشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۱۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
تا کی وعده توخالی از کدوم کاهش تورم صحبت میکنید نان در هفته گذشته ۴۰درصد گرون شده برنج گرون شده آب برق گاز همه چی داره گرون میشه رییس جمهور که نمیخواد قبول کنه برجام شکست خورده مگه ملت دلار میخورن که قیمتش چند ماهه ثابت مونده هرروز رییس بانک مرکزی پوزشو میده تتها چیزیو که دولت نه تنها جلو افزایششو گرفته وهر روزم از تعدادش کم کرده یارانه س
Iran (Islamic Republic of)
خدای هست
۱۹:۵۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
بزک نمیر بهار میاد کوم بزه با خیار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ما کارمندان نتوانستیم مثل بازاری ها قیمت خدماتمان را 3 برابر کنیم و 300 درصد بیشتر از مردم و دولت بگیریم .
بدبخت کامل شدیم ، حقوق 10 در صد بیشتر شد و از یک و چهرصد به یک و هشتصد ، اون هم با زور مجلس رساندند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۲ آبان ۱۳۹۸
ما نتونستیم کارمون رو بگیریم و بی حقوق شدیم!! فقط سهم ما تورم و بیکاری شده است.
مگر بیکاری شوخی است؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۳۷ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ازاین وعده ها زیادشنیدیم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
بازم داره نزدیک انتخابات میشه اینا شروع کردن. بازم میخان برنج هندی و گوشت یخی و..... ببندن به شکم مردم بیچاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناسناس
۱۹:۳۰ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
جمع کنید این حرف ها را.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
این بسته حمایتی رو به کی ها دادین بگو ما هم بفهمیم با ماهی یک میلون و دویست بیا زندگی بچرخون بعد بگو تورم کاهش یافت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ببینیم و تعریف کنیم شما اگه صددرصد هم افزایش حقوق بدید جبران رکودی که ۷ سال هست به خاطر عدم افزایش حقوق ایجاد شده نخاهد بودنقدینگی میدونید برای چی هست هی میگید نقدینگی به خاطد اینکه با این حقوق ها و کشور داری کسی نمیتونه دست به کاری بزنه مجبوره چندل قغازاضافه حقوقش را نگه داره به انید اینده اونهم باز ارزش داراییش از دست میره
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش باهر
۱۹:۰۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
این بسته های حمایتی یک مشکل جدی دارد که باید فکری بحال ان گردد و ان این هست که فروشگاههای بزرگ توزیع کننده معمولا درشهرهای بزرگ قراردارد و مردم روستا وشهرکهای اطراف برای دریافت این بسته ها به شهرها هجوم می اورند و معمولا همه اجناس هم همیشه در فروشگاهها وجودندارد و انها مجبورند که چند باربه شهرها بیایند که این امر باعث میشودانها هزینه زیادی بابت کرایه اتوبوس و مینی بوس و سواری و تاکسی بدهند و درگرما وسرما مدام دوندگی نمایند هم خرجشان زیاد میشود و خسته و گرسنه میشوند و توان خرید ناهار هم ندارند و هم باعث ترافیک درشهرها میشوند و هم انهایی که اقوامی درشهرها دارند از انان انتظار دارند که به انها از لحاظ حمل و نقل و خرید کردن در فروشگاهها با انها همکاری کنند و اگربعلل گرفتاریهای روزمره و داشتن شغل اداری وغبره نتوانند کمک کنند باعث دلخوری و ناراحتی انها میشود.
لطفا ترتیبی اتخاذ گرددتا اجناس به شهرکها و روستا برده شود و همانجا توزیع گرددتا این مشکل حل شود و خیلی از مردم هم پیر و مثریش هستند و قدرت امدن به شهرها ندارند حتی اگر توان انرا داشته باشند که بتوانند هزینه کرایه های لازم خودروها را هم بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۱ آبان ۱۳۹۸
ممنون كه سال آينده حقوق ها زياد ميشود!!!
۱۲