مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان:

استان سمنان رتبه دوم را در کنکور سراسری دارد

محمد دستورانی گفت: استان سمنان پس از استان یزد رتبه دوم کشور از لحاظ رتبه‌های برتر کنکور سراسری را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمد دستورانی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در نشست شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه این استان پس از یزد رتبه دوم کشور ازلحاظ رتبه‌های برتر کنکور سراسری را دارد گفت: یکی از رویکرد‌های این اداره کل، ارتقای وضعیت تحصیلی به‌خصوص در حوزه ورود به دانشگاه و مقاطع تحصیلی بالاتر است.

او افزود: بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان سطح استان سمنان در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که از این لحاظ شاهد توزیع خوبی بین رشته‌ها هستیم.

دستورانی پوشش تحصیلی در استان را ۹۰ درصد دانست و گفت: در این شاخص استان سمنان یکی از بهترین عملکرد‌ها را در بین استان‌های کشور دارد.

نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۵ درصد است

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۵ درصد است و در این شاخص نیز وضعیت خوبی در سطح استان وجود دارد تصریح کرد: یکی از مواردی که استان در آن وضعیت نسبتاً خوبی دارد تناسب و توازن بین رشته‌های تحصیلی است.

دستورانی بابیان اینکه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان درصدد برنامه‌ریزی‌های اصولی برای رسیدن به ارتقای تحصیلی و پژوهشی اهتمام دارد، افزود: بیش از ۳۳ طرح پژوهشی در یک سال گذشته از سوی معلمان استان عرضه‌شده که نشان از فعالیت خوب در این زمینه است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
دروغه
آخرین اخبار