افتتاح مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی کرمان

با حضور رییس کل دادگستری استان کرمان؛ مجتمع قضایی رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان عصر امروز ۲۲ آبان‌ماه در آئین افتتاحیه مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به تصادفات و سوانح رانندگی گفت: بحث حوادث راهنمایی و رانندگی و تلفات جاده‌ای یک قصه پر غصه‌ای است به‌طوری که سالیانه حدود ۱۷ هزار نفر در محور‌های کشور جانشان را از دست می‌دهند و صد‌ها هزار نفر نیز زخمی و همچنین میلیارد‌ها خسارت مالی به کشور وارد می‌شود.

او ادامه داد: در سال گذشته در محور‌های مواصلاتی درون شهری و برون شهری استان کرمان یک هزار و ۱۲۰ نفر به علت تصادف جان باخته‌اند و در ۵ ماهه اول امسال ۴۹۲ در سطح استان به دلیل تصادف کشته شده‌اند.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر لزوم اصلاح قوانین رانندگی کشور تاکید کرد و افزود: با همکاری همه آحاد جامعه می‌توانیم این آمار تصافات را کاهش دهیم.

او از حجم بالای پرونده‌های مربوط به تصادفات سخن به میان آورد و گفت: ۱۶۷ نقطه حادثه خیز در سطح استان کرمان وجود دارد که برای اصلاح نقاط حادثه خیز برون شهری استان به ۸۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است ضمن آنکه اقدامات لازم برای رفع آن‌ها آغاز شده است.

موحد دوربین‌های پایش تصویری را در کنترل سرعت موثر دانست و بیان کرد: اگر فرهنگ رانندگی نهادینه نشود اقدامات ما موثر نخواهد بود.

او عنوان کرد: در ۷ ماهه اول امسال آمار ورودی پرونده‌های وارده به دادگستری استان کرمان با موضوع ایراد صدمه بدنی غیر عمدی براثر تصادفات رانندگی ۱۰ هزار و ۱۱۱ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۹ درصد کاهش یافته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: برای جلوگیری رفت و آمد‌های غیرضروری یک ساختمان در نظر گرفتیم به طوری که پلیس، نماینده بیمه و پزشکی قانونی در کنار قاضی قرار گیرند که در ساختمان جدید این اقدام شده و از صفر تا صد کار مربوط به مسایل قضایی در این ساختمان مستقر شده‌اند.

او تخصصی شدن کار‌ها و دسترسی آسان مردم را از اهداف احداث مجتمع‌های قضایی تخصصی برشمرد و عنوان کرد: مجتمع قضایی رسیدگی به جرایم اقتصادی سال آینده افتتاح خواهد شد و همه پرونده‌های اقتصادی در این ساختمان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/ی

افتتاح یک طرح در دادگستری کرمان

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار