برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی در سیرجان

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سیرجان با حضور دستگاه های عضو با محوریت "ورزش و افزایش نشاط اجتماعی و همچنین استعدادیابی و توجه به محلات و حاشیه نشین ها" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، جلسه شورای فرهنگ عمومی سیرجان با حضور فرماندار ویژه، امام جمعه، شهردار، اعضای شورای شهر، رئیس اداره ورزش و جوانان و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با محوریت "ورزش و افزایش نشاط اجتماعی و همچنین استعدادیابی و توجه به محلات و حاشیه نشین ها" برگزار شد.

در این جلسه مسائل فرهنگی پیرامون توسعه ورزش همگانی به عنوان اساس شادی و نشاط عمومی مطرح و راهکار‌ها و سیاست گذاری‌های جدید به منظور سوق دادن ورزش همگانی به سمت ورزش قهرمانی و حرفه ای، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ادامه از سوی اداره ورزش و جوانان پیشنهاد تجاری سازی ضلع شرقی و غربی استادیوم امام علی (ع) مطرح شد که شهردار سیرجان با این پیشنهاد موافقت و شهرداری برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرد.


در خصوص ورزش بانوان نیز بحث و تبادل نظر شد و برای توسعه رشته‌های مختلف ورزش بانوان، از سوی فرماندار ویژه و امام جمعه این شهرستان راهکار‌هایی ارائه شد که ساخت یک مجموعه ورزشی اختصاصی بانوان در چندین رشته یکی از این پیشنهادات بود.

گل محمدی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت ورزش این شهرستان، بیان داشت: در حال حاضر ۱۱ تیم ورزشی از سیرجان در سطح لیگ برتر و ۱۰ تیم هم در سایر لیگ‌های کشور حضور دارند.

او افزود: سیرجان با ۲۹ هزار ورزشکار ساماندهی شده نه تنها در سطح استان که در کشور نیز از خیلی استان‌ها جلوتر است.

گل محمدی سرانه فضا‌های ورزشی برای هر نفر سیرجانی را حدود ۲ و نیم متر مربع اعلام و این مقدار را فراتر از استاندارد‌های ملی عنوان کرد.

او رقابت و حضور بنگاه‌های اقتصادی قدرتمند در ورزش سیرجان را از مهمترین دلایل رشد ورزشی این شهرستان اعلام و تصریح کرد: امروز در سیرجان ۶ بنگاه بزرگ اقتصادی در ورزش حرفه‌ای و قهرمانی حمایت ورزشکاران رشته‌های مختلف را عهده دار هستند که از جمله این کارتل‌های اقتصادی می‌توان به گل گهر، جهاد نصر یا آرمان گهر، نظم اوران، گهر زمین، توسعه آهن و جهان فولاد که در لیگ‌های برتر تیم داری می‌کنند اشاره کرد.

گل محمدی به بحث عمرانی اشاره کرد و گفت: در زیرساخت‌ها و احداث اماکن ورزشی استاندارد نیز اکثر این بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ورود کرده و بنگاه بزرگ اقتصادی گهر روش، ساخت سالن ۳ هزار و ۲۰۰ نفره را آغاز که اسکلت کرده که پوشش آن نیز در شرف اتمام است.


او با اشاره به اینکه در حال حاضر سایر کارتل‌های اقتصادی نیز در مرحله خرید زمین برای ساخت مجموعه‌های ورزشی هستند، افزود: شرکت جهان فولاد که امروز دهمین شرکت تولید فولاد جهان را در دست دارد پیشگام است و شرکت‌های گهر زمین و آرمان گهر نیز در حال طراحی و مطالعات پروژه‌های بزرگ ورزشی اند.

گل محمدی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون باشگاه‌های ورزشی خصوصی سیرجان تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به ۴۰۰ باشگاه خصوصی در سیرجان وجود دارد که کمیته‌ای با عنوان نظارت بر باشگاه‌های خصوصی تشکیل شده است و نمایندگانی از هیئت پزشکی، علوم پزشکی، اماکن، فرمانداری، ورزش بانوان و مسئول امور باشگاه‌های اداره ورزش و جوانان در آن عضویت دارند.

او بیان داشت: باشگاه‌ها در بحث اشتغال زایی و جذب نیروی انسانی خیلی خوب عمل کرده و بیش از ۸۰۰ جوان ورزش دوست به عنوان مربی و مدیر داخلی جذب این باشگاه‌ها شده اند.

امام جمعه شهرستان سیرجان نیز با بیان مشکل باشگاه‌ها در زمینه دوپینگ، مکمل‌ها و مواد نیرو زا خواستار توجه جدی به آن‌ها شد.

بر این اساس، مقرر شد، کمیته‌ای از دستگاه‌های مرتبط با محوریت اداره ورزش و جوانان تشکیل و در این خصوص با جدیت ورود کنند.

انتهای پیام/ب

تشکیل شورای فرهنگ عمومی سیرجان با حضور دستگاه‌های عضو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار