تجربه هوای بهاری در روز‌های پاییزی خوزستان/دما ۵ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد

مدیر اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود از فردا شاهد رشد ابر و وقوع تندباد و بارش تگرگ در برخی مناطق استان باشیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه زاری مدیر اداره کل هواشناسی خوزستان گفت: در بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، طی فردا و پس فردا به دلیل نفوذ سامانه ناپایدار بتدریج ابرناکی، افزایش سرعت باد و وقوع تند باد لحظه‌ای و رگبار‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و احتمال تگرگ مورد انتظار است.

او افزود: انتظار می‌رود این سامانه از اواخر روز شنبه تا اوایل سه شنبه هفته آینده تقویت شده و سبب رگبار و رعدوبرق، بعضا ریزش تگرگ، تندباد لحظه ای، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان مسیل‌ها در بیش‌تر نقاط استان شود.

سبزه زاری بیان داشت: با عبور این سیستم، ریزش هوای سرد را خواهیم داشت که باعث کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه از روز یکشنبه آینده در استان خواهد شد.

مدیرکل اداره هواشناسی خوزستان اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، شهرستان‌های آغاجاری، امیدیه و گتوند با ۳۱ درجه سانتیگراد و شهرستان ایذه با ۵.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند، ضمن اینکه دما در اهواز بین ۱۱.۷ تا ۲۹.۴ در نوسان است.

انتهای پیام/گ

گزارش هواشناسی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.