واکسن‌ها حاوی مواد سمی هستند؟

این که واکسن‌ها حاوی مواد سمی مثال آلومینیم یا جیوه هستند حقیقت دارد، اما میزان آن‌ها اصلا در حد خطرناکی نیست، به طوری که همین میزان مواد سمی با مصرف برخی از میوه‌ها مثل سیب، سیب‌زمینی، خیار و گلابی هم وارد بدن می‌شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها در فضای مجازی مطالبی مختلفی ضد واکسن‌ها استفاده می‌شود، مطالبی که به نظر می‌رسد طرفداران زیادی هم پیدا کرده‌اند. بر اساس پژوهشی در سال ۲۰۱۸ که در انگلستان با پرسشگری از ۲ هزار نفر انجام شد، ۴۱ درصد از والدین دارای کودکان زیر ۱۸ سال در این کشور، در معرض پیام‌های منفی درباره واکسیناسیون در شبکه‌های اجتماعی بوده و ۵۰ درصد والدین با کودکان زیر ۵ سال نیز این نوع تبلیغات را دیده‌اند.

واکسن‌ها حاوی مواد سمی هستند؟

حالا مدتی است که صدای این تبلیغات شبه‌علمی به ایران هم رسیده و حتی در کشور طرفداران مختلفی پیدا کرده است. یکی از استدلال‌ها این است که در واکسن‌ها مواد سمی وجود دارد. 

اما این حرف اصلا واقعیت ندارد؛ این که واکسن‌ها حاوی مواد سمی مثال آلومینیم یا جیوه هستند حقیقت دارد، اما میزان آن‌ها اصلا در حد خطرناکی نیست، به طوری که همین میزان مواد سمی با مصرف برخی از میوه‌ها مثل سیب، سیب‌زمینی، خیار و گلابی هم وارد بدن می‌شوند. برای مثال در یک واکسن ۰.۱ میلی گرم فرمالدئید وجود دارد، در حالی که بدن هر انسان روزانه ۵۰۰ میلی‌گرم فرمالدئید تولید می‌کند.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

برچسب ها: واکنس ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار