معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان گفت: هرچه شاخص‌های اجتماعی بهتر شود امید به زندگی بیشتر می‌شود، یکی از شاخص‌های سنجش امید به زندگی پیشرفت و توسعه کشورهاست.

پیشرفت و توسعه کشورها یکی از شاخص‌های سنجش امید به زندگی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد جمالی‌زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آمار سال ۹۷ تعداد کل مرگ و میر‌ها در شهرستان‌های رفسنجان و انار که زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان هستند، تعداد یک هزار و ۳۲۷ مورد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان بیان کرد: از این تعداد ۵۷۱ نفر زن و ۷۵۶ نفر زن بودند و مهم‌ترین علت مرگ و میر آن‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی بوده است.

وی تصریح کرد: سرطان‌ها و حوادث ترافیکی و حوادث، رتبه‌های بعدی علل مرگ و میر در این دو شهرستان بوده است.

جمالی‌زاده با بیان اینکه مهم‌ترین علل مرگ در گروه‌های سنی ۳۰ تا ۷۰ سال سرطان‌ها و بعد از آن بیماری‌های قلبی عروقی بوده، افزود: شایع‌ترین سرطان در رفسنجان سرطان سینه است.

وی همچنین حوادث را مهم‌ترین علت مرگ نوجوانان و جوانان سنین ۵ تا ۲۹ سال عنوان کرد و گفت: سرطان‌ها در این گروه سنی رتبه دوم دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان به مسأله امید به زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: هرچه شاخص‌های اجتماعی بهتر شود امید به زندگی بیشتر می‌شود، یکی از شاخص‌های سنجش امید به زندگی پیشرفت و توسعه کشورهاست.

وی اضافه کرد: شاخص امید به زندگی در کشور ما ابتدای انقلاب ۴۵ تا ۵۰ سال بود و مرگ و میر در سن پایین رخ می‌داد، اما طبق آخرین آمار سال ۹۰ امید به زندگی در مردان ۷۲.۱ و در زنان ۷۶.۹ است که از متوسط جهانی بالاتر هستیم.

جمالی‌زاده اظهار داشت: در رفسنجان طبق آمار سال ۹۷ امید به زندگی در زنان ۸۰.۶ و در مردان ۷۶.۹ است که باید روی کیفیت زندگی بیشتر کار کنیم.

انتهای پیام/س

بیماری‌های قلبی عروقی مهم‌ترین علل مرگ و میر در رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.