جمالی نژاد گفت: وابستگی علمی یکی از بدترین نوع وابستگی‌ها در مدیریت شهری است.

مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به واردات علم مدیریت شهری به کشور اظهار کرد: ما در چند سال گذشته علم مدیریت شهری را وارد کشور کردیم و می‌توان گفت بیشتر علوم موجود در حوزه مدیریت شهری علوم خارج است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: نقد من به واردات علم مدیریت شهری این است که چرا از گذشته خودمان استفاده نمی‌کنیم و اگر علوم جدید را وارد مدیریت شهری کشور می‌کنیم چرا آن را با علوم گذشته خود تلفیق نمی‌کنیم؟

جمالی‌نژاد با تأکید بر این نکته که واردات موجب وابستگی کشور می‌شود، گفت: باید به این نکته تأکید کنم که وابستگی علمی یکی از بدترین نوع وابستگی‌ها در مدیریت شهری است و اگر مدیریت شهری به این موضوع (واردات علوم مدیریتی از خارج) وابسته شود بزرگترین آسیب را خواهیم دید.


بیشتر بخوانید: بازی‌ دولت برای اخذ عوارض از شهروندان جهت هوشمندسازی دستگاه‌ها 


او تصریح کرد: می‌خواهم این سوال را بپرسم که چرا ما امروزه ابن سینا، خواجه نصیر، فارابی و دانشمندان کمتری داریم، و پاسخ را می توان این گونه داد که مدیران ما، مدیرانی تک بُعدی شدند و باید بدانیم اگر بتوانیم نوع مدیریت خود را به شکل مدیریت همه جانبه نگر تغییر دهیم اتفاق‌های خوبی رخ می‌دهد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تأکید بر این نکته که من دکترای برنامه ریزی شهری دارم، اظهار کرد: نگاه به خارج خوب نیست و متأسفانه باید گفت امروزه کلیه علوم در مدیریت شهری از خارج وارد شده است و ما نتوانستیم آن را با علوم گذشته خود تلفیق کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار