رئیس هیئت فوتبال استان تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تا زمانی که انتخابات برگزار نشده است در هیئت فوتبال مسئولیت دارم/ همه نامزد‌ها لابی کرده اند

رئیس هیئت فوتبال استان تهران گفت: من طبق بند ۹ ماده ۲۴ تا زمانی که انتخابات برگزار نشده است در هیئت فوتبال مسئولیت دارم.

حبیب الله شیرازی رئیس هیئت فوتبال استان تهران در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری جلسه ماهانه هیئت جمعیت حامیان هوادار فوتبال چه کمکی به ارتقای فرهنگ در فوتبال کشورمان می کند، اظهار داشت: هفتاد و پنجمین جلسه حامیان هواداران همزمان با شب ولادت امام حسن عسگری (ع) برگزار شد و شاهد بودیم که علاوه بر فوتبالیست ها، ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی هم در این مراسم حضور داشتند. به نظرم این مراسم از لحاظ معنوی کمک می‌کند تا فرمایشات ائمه اطهار را استفاده کنیم و  ایشان همواره الگوی ما در زندگی هستند. جامعه ورزش همواره روح جوانمردی امام علی (ع) را سرلوحه خود قرار می‌دهد و امامان در سرنوشت و تقدیر ما می‌توانند موثر باشند و ما در پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در ورزش از ائمه اطهار کمک و عنایت می‌طلبیم.

او ادامه داد: سایپا به عنوان باشگاه فرهنگی و ورزشی نقش بسزایی در این گونه مراسم‌ها می‌تواند داشته باشد و تاکنون این باشگاه کمک حال بوده است.

تا زمانی که انتخابات برگزار نشده است در هیئت فوتبال مسئولیت دارم/ همه نامزد‌ها لابی کرده اند

در انتخابات ریاست هیئت فوتبال باید اساسنامه را ملاک قرار بدهیم 

شیرازی درباره اظهارات رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مبنی بر اینکه او باید استعفا بدهد و سرپرست جدید برای هیئت فوتبال انتخاب شود تا مجمع انتخاباتی برگزار شود، گفت: ما باید اساسنامه فدراسیون فوتبال را ملاک قرار بدهیم و در این اساسنامه بند ۹ ماده ۲۴ اشاره کرده است که رئیس هیئت فوتبال تا زمانی که انتخابات برگزار نشده است مسئولیت دارد. همچنین  براساس این بند قانونی من مسئولیت دارم که تصدی امور فوتبال استان تهران را تا زمان انتخابات داشته باشم. به طور مثال در انتخابات ریاست جمهوری هم به این صورت است که رئیس جمهور قبلی مقدمات انتخابات را فراهم می‌کند تا فرد جدید مسئولیت را برعهده بگیرد. در مورد فیفا هم این موضوع صدق می‌کند که اینفانتینو مسئولیت امور را برعهده داشت تا انتخابات برگزار شد.   ما غیر قانونی کاری را انجام ندادیم و براساس آنچه که مرسوم است و مهر قانون در اساسنامه عمل کردیم.  

رئیس هیئت فوتبال استان تهران درباره اینکه انتقاد گل محمدی به این مسئله است که اساسنامه مصوب مجمع فدراسیون را ندارد، بیان کرد: اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال چه کسانی هستند. مهدی تاج و اسلامیان منتخب مجمع فدراسیون هستند و من به عنوان عضو مجمع هیئت رئیسه را انتخاب کردم. ما به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال این اختیارات دادیم مواردی که به صلاح فوتبال است مصوب و اجرا کند. اگر ما بخواهیم همه امور در اختیار مجمع فدراسیون فوتبال بگذاریم اشکال ندارد  و ۲ بار مسئله هیئت فوتبال استان تهران در هیئت رئیسه مطرح و مصوب شده است. البته اگر مسئله انتخابات هیئت فوتبال استان تهران  نیاز به مصوب مجمع فدراسیون دارد این مجمع ۲ ماه دیگر برگزار  و مشکل مرتفع می‌شود.  

کاندیداهای  ریاست هیئت فوتبال تهران آمادگی برگزاری انتخابات دارند  

شیرازی درباره اظهارات گل محمدی درباره ورود نهاد‌های نظارتی به انتخابات هیئت فوتبال استان تهران و اینکه مدیرکل ورزش و جوانان اجازه برگزاری مجمع را نمی‌دهد، گفت: ما کار‌های خود را انجام می‌دهیم و برگزاری مسابقات متوقف نشده است و وظایف خود را طبق اساسنامه پیش می‌بریم. سازمان بازرسی  نامه‌ای به فدراسیون فوتبال  ارسال کرده است و جوابیه قانونی به این سازمان داده شده است و اگر مشکل دیگری وجود دارد مطرح شود و تاج رئیس فدراسیون فوتبال و طالقانی مسئول استان‌ها همواره پاسخگو هستند. من به عنوان کاندیدای ریاست هیئت فوتبال استان تهران  با سایر رقبا آمادگی داریم که خیلی سریع انتخابات برگزار شود. آن چیزی که مسلم است همه مراحل  برگزاری انتخابات از جمله ثبت نام کاندیدا‌ها و  احراز صلاحیت  انجام شد و از ۲۳ نفر، ۱۰ نفر صلاحیتشان تایید شده است.  

شیرازی درباره اینکه گل محمدی گفته که او به عنوان یکی از کاندیدا‌ها شانس زیادی برای حضور مجدد در هیئت تهران دارد و لابی با اعضای مجمع کرده است، اظهار کرد: بله برای بقیه کاندیدا‌ها هم شرایط فراهم کردیم که با اعضای مجمع صحبت کنند و آن‌ها نیز لابی خود را کردند. به هر حال من اعضای مجمع را منصوب نکردم و مدیران عامل باشگاه‌ها و روسای هیئت‌ها عضویت مجمع را در اختیار دارند. همچنین دبیر هیئت فوتبال استان تهران لیست ۴۳ نفر از اعضای مجمع را برای کاندیدا‌ها ارسال کرده است و در این فرصت ایجاد شده همه لابی خود را کردند  و در حال حاضر آمادگی برگزاری انتخابات را داریم.  

تا زمانی که انتخابات برگزار نشده است در هیئت فوتبال مسئولیت دارم/ همه نامزد‌ها لابی کرده اند

زمان  برگزاری انتخابات تا ۲، ۳ هفته دیگر مشخص می‌شود

او درباره پیش بینی اش از زمان انتخابات ریاست هیئت فوتبال استان تهران گفت: من فکر می‌کنم زمان برگزاری انتخابات هیئت فوتبال استان تهران تا ۲، ۳ هفته دیگر مشخص می‌شود.

شیرازی درباره اینکه شایعه شده است که تاج دوست دارد او به عنوان  رئیس هیئت استان تهران تا زمان مجمع انتخاباتی اردیبهشت ۹۹ باقی بماند، اظهار کرد: به نظرم این موضوع صحت ندارد و  مشاهده کردیم که برادران رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی جای خود را به اصولی داد و روسای هیئت ها‌ی فوتبال در ۳، ۴ استان عوض شدند و این مطلب نمی‌تواند درست باشد. انشالله گل محمدی و دوستانش از مواضع خود کوتاه می‌آیند.  


بیشتر بخوانید: حضور شیرازی در انتخابات هیئت فوتبال تهران قانونی است


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار