وزیر علوم :

خواستار ارتباط صنایع با دانشگاه هستیم/کاهش مشکلات صنایع در گرو اعتماد به دانشگاه است

منصور غلامی گفت:خواستار ارتباط صنایع با دانشگاه هستیم، اعتماد به دانشگاه سبب تحقق ایده‌های نوین در مرحله اجرا خواهد بود.

وزیر علوم :خواستار ارتباط صنایع با دانشگاه هستیم/کاهش مشکلات صنایع در گرو اعتماد به دانشگاه استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گناباد گفت: ساماندهی و کیفی‌سازی آموزش عالی متناسب با نیاز‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای رویکرد مهم دولت و وزارت علوم است و در حوزه آموزش عالی گسترش کمی خوبی در سنوات قبل ایجاد شده است.

او ادامه داد: در حال حاضر براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که سال ۱۳۹۴ مصوب و در سال ۱۳۹۵ ابلاغ شد، ساماندهی آموزش عالی کشور بدین معنی که در هر استان یک شبکه رسالت علمی متشکل از مراکز علمی موجود شامل دانشگاه‌ها و مجتمع‌ها و مراکز آموزشی، ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی را از نظر گسترش کمی و ماموریت‌گرا کردن آموزش عالی به صورت کارشناسی بررسی و این مبنای مهمی برای گسترش کیفی و توسعه مراکز آموزش عالی در آینده خواهد بود.

وزیر علوم گفت: در مرحله نخست گسترش کمی آموزش‌های عالی که دولت هزینه‌های زیادی بابت آن‌ها داده و از نظر کیفی به جایگاه واقعی نرسیده تعدیل می‌شود و در مرحله اول کیفی‌سازی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و توسعه آن براساس برنامه راهبردی خواهد بود.

غلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب علمی دانشجویان و مراکز آموزش عالی و طرح‌ها و پژوهش‌های خوبی که در این مراکز تهیه شده است، افزود: خواستار ارتباط صنایع و بخش‌هایی که به مباحث فناوری نیاز دارند با دانشگاه هستیم و اعتماد به دانشگاه سبب تحقق ایده‌های نوین در مرحله اجرا خواهد بود و مشکلات صنایع نیز کاهش خواهد یافت.

او درباره مجتمع آموزش عالی گناباد نیز ادامه داد: مجتمع آموزش عالی گناباد شروع خوبی داشته و حمایت‌ها و توصیه‌های وزارت علوم به خوبی در آن مدیریت شده و ادامه این روند با همین سرعت رو به رشد سبب ایجاد شرایط بهتری در این مجتمع خواهد شد.

وزیر علوم گفت: وزارت علوم توانسته است پارامتر‌های مورد قبولی در سطوح بین المللی داشته و با اجرای طرح‌های شایسته ارتقا یابد، مجتمع آموزش عالی در گناباد نیز در حال رشد بوده و پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌ها و اقدامات خوبی که در آن انجام شده قابل تقدیر است و ظرفیت ایجاد رشته‌ها، گروه‌های آموزشی و دانشکده‌های مختلف را دارد تا با ارائه برنامه مجوز آن را گرفته و گسترش یابد این مجتمع ظرفیت ارتقا به دانشگاه را دارد که منوط بر تصمیم شورای گسترش است.

 
منبع:  تسنیم
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.