هوک: سیاست انصارالله یمن مستقل از ایران است

مسئول بخش ایران در وزارت خارجه آمریکا برخلاف ادعا‌های پیشین خود اعلام کرد جنبش انصارالله یمن سیاست مستقلی از ایران اتخاذ می‌کند.

هوک: سیاست انصارالله یمن مستقل از ایران استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، برایان هوک، مسئول بخش ایران در وزارت خارجه آمریکا با چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای و برخلاف ادعا‌های پیشین خود، اعلام کرد جنبش انصارالله یمن سیاست مستقلی از ایران اتخاذ می‌کند.

بر این اساس، هوک در میان خبرنگاران مدعی شد: برخلاف ایران که به تاسیسات نفتی عربستان حمله کرد (!)، جنبش انصارالله یمن خواستار توقف حملات موشکی و هوایی به عربستان تنها چند روز پس از حمله به آرامکو شد.

وی افزود: تهران می‌کوشد با طولانی کردن جنگ یمن، قدرت خود در منطقه را گسترش دهد. ایران باید به دخالت در امور منطقه پایان دهد.

آمریکا در ماه‌های اخیر کوشیده است سیاست اختلاف میان ایران و یمن و ترویج جدایی میان دو کشور را در دستور کار قرار دهد. مقامات آمریکایی همیشه مدعی بودند نیرو‌های یمنی پیش برنده سیاست‌های ایران در خاورمیانه هستند و از خود استقلالی ندارند، اما اکنون برایان هوک در چرخشی آشکار سیاست انصارالله یمن را مستقل از ایران می‌خواند.

برایان هوک در حالی این ادعای بی‌اساس را مطرح می‌کند که بنا بر گزارش‌ها پس از حمله به تأسیسات آرامکو و آشکارشدن ناکارآمدی پدافند هوایی عربستان، مقامات ریاض پیشنهاد مذاکره به مبارزان یمنی و توقف جنگ را ارائه دادند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
پس از يمن تشريف ميبرين بيرون ديگه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
اين يمني ها هم مثل افغانيا بدبخت سعوديا شدن
آخرین اخبار