فعالیت ۱۶۰ شرکت فناور در لرستان

معاون پارک علم و فناوری لرستان گفت: ۱۶۰ شرکت فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ شرکت موفق به راه اندازی خط تولید شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون پارک علم و فناوری لرستان گفت: ۱۶۰ شرکت فناور در مراکز رشد و پارک علم و فناوری این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۵ شرکت موفق به راه اندازی خط تولید شده اند.

امین حسنوند در حاشیه نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فن بازار در دانشگاه لرستان با بیان اینکه از سال ۹۱ تاکنون یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات به فناوران این استان پرداخت شده است، اظهار داشت: برای معرفی دستاورد‌های پژوهشی استان ۵۰ غرفه با همکاری دستگاه‌های اجرایی در دانشگاه لرستان ایجاد شده است.

او با بیان اینکه در این نمایشگاه دستاورد‌های پارک علم و فناوری و سایر دستگاه‌های اجرایی در معرض دید عموم و بخش خصوصی قرار داده شده است، عنوان کرد: پارک علم و فناوری لرستان نیز دارای ۶ مرکز رشد در شهرستان‌های خرم آباد، الیگودرز، دورود، بروجرد و دلفان می‌باشد.

حسنوند ادامه داد: واحد‌های فناور به جهت توسعه فناوری‌های نوین، تولید ثروت در جامعه، اشاعه دانش، ترویج کارآفرینی، ایجاد مشاغل جدید، توسعه و پایدار کردن اقتصاد دانش بنیان و توسعه بهره وری اقتصادی ایجاد می‌شوند.

او با بیان اینکه یکی از مراکز مهم در ارتقای نوآوری‌ها و کارآفرینی و توسعه اقتصادی کشور پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد است گفت: با حمایت‌های این مراکز، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان، توسعه یافته و باعث جنب و جوش در چرخه اقتصادی کشور می‌شوند.
پارک علم و فناوری استان لرستان در بهمن ماه سال ۱۳۹۰ موفق به اخذ مجوز موافقت اصولی شد، اما فعالیت جدی و عملیاتی خود را در اواسط سال ۹۲ آغاز کرد و در واقع جز پارک‌های نوپا در کشور به حساب می‌آید.

انتهای پیام/ب

۱۶۰ شرکت فناور در لرستان فعالیت می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.