چه کسانی کاندید بی حسی نخاعی در اتاق عمل هستند؟

بی حسی نخاعی یکی از شیوه‌هایی است که در حین عمل جراحی استفاده می‌شود و هیچگونه عوارضی هم ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عوض حیدرپور استاد و فوق تخصص بیهوشی قلب با اشاره به انواع مختلف بیهوشی در اتاق عمل، گفت: بی حسی نخاعی وقتی صورت می‌گیرد که یک بی حسی برای بیمار لازم باشد تا درد را حس نکند. وی با تاکید بر اینکه در بی حسی نخاعی بی حرکتی برای بیمار لازم است تا جراح بتواند کار کند، افزود: در این نوع بی حسی داروی خواب آور، مسکن و همچنین داروی شل کننده به بیمار تزریق می‌شود. حیدرپور در پاسخ به این سوال که چه کسانی کاندید بی حسی نخاعی هستند، تصریح کرد: بی حسی نخاعی بیشتر برای خانم‌های باردار استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: خانم‌های باردار برای انجام عمل سزارین باید این نوع بی حسی را تجربه کنند، زیرا معده در این زمان از مایع کاملا اسیدی اشباع شده و اگر بیهوشی کامل رخ دهد عوارض آن برای پس از بهوش آمدن زیاد است. این فوق متخصص بیهوشی افزود: ترشحات معده در بیمارانی که باردار نیستند به راحتی تخلیه می‌شود از این رو بیهوشی کامل برای آن‌ها تجویز می‌شود، اما برای افراد باردار، چون تخلیه معده به کندی انجام می‌شود و معمولا نیم لیتر تا یک لیتر مایع اسیدی در معده می‌ماند چنین تجویزی صورت می‌گیرد.

حیدرپور تاکید کرد: در مورد خانم‌های باردار بی حسی نخاعی تجویز می‌شود تا احتمال استفراغ این نوع ترشحات که می‌تواند باعث بروز بیماری سختی برای بیمار شود کاهش یابد. وی با بیان اینکه مرز و درجه اطمینان از سلامت مادر و نوزاد را بی حسی نخاعی بالا می‌برد، گفت: این نوع بی حسی عوارضی نداشته و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.