امام جمعه قم:

مسئولان برای حل مشکلات اخیر خوزستان کمر همت ببندند/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب

آیت‌الله سعیدی گفت:همه مردم و مسئولان باید کمر همت بسته و ریشه‌ای مشکلات خوزستان را برطرف کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله سعیدی،امام جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: طلاب باید به دانشگاه بروند و دانشجویان به حوزه و ارتباط داشته باشند.

او افزود: در این زمینه بسیج دانشجویی و طلاب تشکیل شد، ولی تشکلی که در آن طلبه و دانشجو با یکدیگر باشند وجود نداد و این موضوع در همکاری حوزه و دانشگاه مؤثر است.

امام جمعه قم تصریح کرد: جامعه مدرسین در ابتدای انقلاب پیشگام وحدت حوزه دانشگاه شد و آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله خرازی در این زمینه با ایجاد دفتری فعالیت کردند و مؤسساتی برپایه تحول در علوم اسلامی نظیر موسسه امام خمینی (ره) خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهند، انتظار می‌رود جامعه مدرسین همچنان در زمینهٔ وحدت حوزه و دانشگاه اهتمام داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در قم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در طول سال و به‌ویژه ماه مبارک رمضان جلسات طولانی با مدیران دانشگاه‌ها برگزار می‌کنند و در این جلسه به سخنان دانشجویان توجه کرده و برای آن‌ها ارزش قائل هستند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: دشمنان چند جنگ امنیتی در چند کشور به راه‌انداختند که در ایران اسلامی با تدبیر مقام معظم رهبری تیرشان به سنگ خورد و از ملت بصیر ایران اسلامی شکست سختی خوردند.
سعیدی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مسئولان باید بدانند که راه‌حل ساماندهی اوضاع اقتصادی توجه به منویات مقام معظم رهبری است.

او با اشاره به تبعات بدحجابی و لزوم توجه زنان و دختران جامعه اسلامی نسبت به موضوع عفاف و حجاب ادامه داد: بدحجابی درون خودمفاسدی به همراه دارد که سبب تزلزل و سستی بنیان خانواده و طلاق می‌شود.

امام جمعه قم ادامه داد: افرادی که برای نمایندگی در مجلس نام‌نویسی کردند این موضوع را بدانند که هنگامی‌که تعهدنامه‌ای امضا می‌کنند متعهد می‌شوند حافظ و نگهبان مبانی ایران اسلامی و امین و باتقوا و متعهد و پایبند به استقلال کشور هستند و خدمت‌گذار مردم باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی نمایندگان وارد مجلس می‌شوند به‌دنبال زدوبند هستند که نمایندگان مردم ایران اسلامی نیستند، افزود: افرادی که کاندیدا شدند اگر انتخاب شدند باید از جریان و جناح‌ها بیرون بیایند و با آن‌ها نبندند بلکه باید با خدا بسته و در زمینهٔ خدمت به مردم گام بردارند.

سعیدی عنوان کرد: مردم عزیز در خوزستان دچار مشکلات زیادی هستند و آب زندگی آن‌ها را فراگرفته است، همه مردم و مسئولان باید کمر همت بسته و جهادی، بسیجی و ریشه‌ای این مشکلات را برطرف کنند اگر در گذشته به فکر این مشکلات بودند امروز دچار این موضوع نمی‌شدیم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.