تیم برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی شریف به مسابقات جهانی راه یافت

تیم برنامه‌نویسی دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در بیست و یکمین مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی به مسابقات جهانی راه یافت.

تیم برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی شریف به مسابقات جهانی راه یافتبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در مسابقه بین المللی برنامه نویسی دانشجویی ۷۹ تیم سه نفره از ۶۲ دانشگاه داخل کشور به رقابت پرداختند و در نهایت تیم برتر این مسابقه به چهل و چهارمین رقابت جهانی برنامه‌نویسی ICPC که ارد‌بهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ در کشور روسیه برگزار می‌شود راه می‌یابد.

جعفری مسئول روابط عمومی مسابقه گفت: تیم دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ موفق شد و به جمع ۱۰ تیم برتر جهان راه یافت و مدال برنز این مسابقات را از آن خود کند.

او گفت: مسابقه‌ی بین‌المللی برنامه‌سازی دانش‌جویی (ICPC) در سال ۱۹۷۷ توسط انجمن معتبر ای‌سی‌ام با هدف ارتقای توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانش‌جویان بر گزار می‌شود.

او در مورد روند برگزاری مسابقات بیان کرد: این مسابقه هر سال به‌صورت منطقه‌ای در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود و برندگان مسابقات منطقه‌ای به مرحله‌ی نهایی راه می‌یابند.

جعفری افزود: در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۵۰ مسابقه‌ی منطقه‌ای در سطح جهان برگزار شد که طی آن‌ها بیش از ۵۲۰۰۰ دانش‌جو از ۳۲۰۰ دانشگاه از ۱۱۰ کشو در نقاط مختلف جهان در مدت چهار ماه به رقابت پرداختند و در نهایت ۱۳۴ تیم برتر به مسابقه‌ی جهانی راه یافتند.

مسئول روابط عمومی مسابقه اظهار کرد: برگزاری سالانه‌ی مسابقه‌ی ای‌سی‌ام نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان دارد و تقویت مهارت‌های حل مسئله، طراحی و پیاده‌سازی پروژه در زمان محدود، تقویت مهارت‌های گروهی و انجام کار تیمی از دیگر اهدافی است که این مسابقه دنبال می‌کند. همچنین، حضور شرکت‌کنندگان برتر این مسابقه در مسابقات جهانی دستاورد دیگری است که برای دانش‌جویان و دانشگاه‌های کشور افتخار بزرگی است.

او بیان کرد: پس از دو روز رقابت بین تیم‌های شرکت کننده، تیم Nimroo از دانشگاه شریف موفق به کسب مقام اول این مسابقات شد ضمنا، تیم Mast نیز از دانشگاه شریف مقام دوم این رقابت‌ها را ازآن خود کرد.

همچنین مقام سوم تا پنجم این رقابت‌ها نیز به‌ترتیب به دانشگاه صنعتی امیر کبیر، صنعتی شریف و تهران اختصاص یافت.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار