نابغه گردان جنگاوران را بیشتر بشناسید

سرهنگ خسرو آدم نژاد در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن سه مرتبه اسیر شده و تا پایان اعدام پیش می‌رود.

نابغه گردان جنگاوران را بیشتر بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ جانباز و آزاده خسرو آدم نژادغفور، از نوابغ دوران هشت سال دفاع مقدس در فرماندهی جنگ‌های نامنظم و یار دیرین شهید چمران در پاکسازی مناطق غرب کشور از حضور منافقان و ضد انقلاب، فرمانده «گردان جنگاوران» و راوی کتاب «قهرمان ناشناس»، پس از سال‌ها رشادت و تحمل آثار جراحت و اسارت، به تازگی به یاران شهیدش پیوسته است.

سرهنگ خسرو آدم‌نژاد در سال ۱۳۵۶ در رشته خلبانی هوانیروز قبول شد، اما پس از انقلاب اسلامی رسته پیاده را انتخاب کرد و پس از طی دوره‌های مقدماتی توپخانه و سپری کردن دوره‌های تکاور، چتربازی، مربی کوهستان و دیگر دوره‌ها به عنوان شاگرد اول، برای ادامه خدمت به لشکر ۶۴ ارومیه منتقل شد.

وی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مؤثری در نجات مردم و کمک به هموطنانش بویژه در غرب کشور و پاکسازی این مناطق از دست ضد انقلاب داشت، مسئولیت‌های مهمی را در طول این هشت سال بر عهده کرد. سرهنگ آدم‌نژاد در طول خدمت مقدس خود فرمانده گردان جندالله، فرمانده یگان ضربت، فرمانده گردان تکاور، فرمانده گردان جنگاوران، فرمانده گردان ۱۱۵ پیاده و فرمانده گردان ۷۷۷ بود.

از مهم‌ترین و برجسته‌ترین اقدامات این جانباز شهید، فرماندهی جنگ‌های نامنظم غرب کشور به همراه شهید چمران بود که طی این مدت به عنوان نیرو‌های چریکی در عملیات «خیبر» و «رمضان» شرکت کرد. این رزمنده به مدت دو سال به تیپ ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مأمور شد و به همراه شهیدانی همچون شهید بروجردی در چندین عملیات شرکت کرد.

وی در ادامه تلاش‌های خود برای پاکسازی مناطق غرب کشور از دست منافقان و ضد انقلاب، به مدت یک سال در کنار مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان عراق علیه رژیم بعث مبارزه کرد و در چندین عملیات مهم نقش تاثیرگذاری را ایفا کرد.

جراحات متعدد ناشی از انفجار مین و تقابل مستقیم با دشمن در این مدت زمان نتوانست او را مغلوب کند و وی تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌ها حضور داشت و در سال ۶۸ نشان فتح را از دستان فرمانده کل قوا (مدظله العالی) دریافت کرد.

با اتمام جنگ، سرهنگ آدم‌نژاد برای مقابله با ضدانقلاب در غرب کشور حضور داشت که به اسارت رژیم بعث درآمد و مورد شدیدترین شکنجه‌ها از سوی این رژیم متخاصم قرار گرفت و در نهایت به خاک میهن بازگشت.

سرهنگ آدم نژاد در طول خدمتش همکاری با نیروی‌های مسعود بارزانی، تیپ ویژه پاسداران، فرماندهی گردان کرد مسلمان، حفاظت اطلاعات ارتش، وزرات اطلاعات در منطقه ایلام، نیروی انتظامی و ... را در پرونده خود دارد.

وی در دوران جنگ در پاکسازی پیرانشهر، منطقه تمرچین، محور پیرانشهر به سردشت، شهر سردشت، محور سردشت به بانه، شهر بانه، محور بانه به مهاباد، شهر مهاباد، محور مهاباد به نقده، نقده با اشنویه و جلدیان و چندین عملیات مهم نقش به سزایی را ایفا کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.