عسگری: جامعه ورزش کشور نتیجه گرا شده است/ مردانی از تیم ملی تکواندو خداحافظی نکرده است

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان گفت: موضوع خداحافظی مردانی از تیم ملی صحت نداردو از او درخواست کرده ام در مسابقات آسیایی شرکت کند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان در نشست خبری امروز اظهار داشت: بعد از مسابقات کشوری سال گذشته مسیر طولانی ای را برای کسب سهمیه در پیش داشتیم. ۴ مرحله گرندپری را در سال ۹۸ انجام دادیم و ۵ تورنمنت مختلف بین المللی را پشت سر گذاشتیم. هادی پور و حسینی بارنکینگ ۳ و ۶  سهمیه المپیک را کسب کردند، اما سجادمردانی نتوانست سهمیه بگیرد و همچنان در شوک این موضوع قرار دارد.

او در ادامه افزود: مردانی از سال گذشته در ۱۴ مسابقه حضور داشت و ۱۲ مدال کسب کرد. او آماری خیره کننده داشت، اما نتوانست سهمیه المپیک را به دست بیاورد.

عسکری درباره مردانی ادامه داد: نگاه من با نگاه دیگران تفاوت دارد و به همه با یک چشم نگاه می‌کنم.  خیلی از کارشناسان به من می‌گفتند به دلیل بالارفتن سن مردانی نباید روی او سرمایه گذاری کنیم. جامعه ورزش کشور نتیجه گرا شده است، حالا مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش داریم و چین در ۸ وزن ثبت نام کرده و ما چنین وضعیتی نداریم. پس از المپیک توکیو باید به سرعت سراغ المپیک ۲۰۲۴ برویم و حتی به دنبال مربی جدیدی باشیم که خانواده تکواندو آن را قبول داشته باشند.

سرمربی تیم ملی درمورد پشتوانه سازی در این تیم بیان کرد: بخش اعظم این کار را باید تیم‌های پایه و باشگاهی کار کنند، اما در این مورد نیز نتیجه گرا شدیم. می‌خواهیم با کمترین ریسک به نتیجه برسیم که درست نیست. باید در لیگ و مسابقات کشوری این کار را به بهترین شکل انجام دهیم.

او درباره نتایج احتمالی درالمپیک گفت: از امروز مسیر جدیدی را طی می‌کنیم تا ۲ مدال خوشرنگ را به دست بیاوریم. اما المپیک با همه جا تفاوت دارد و بحث روانی اهمیت بالایی دارد. خودم در المپیک بارسلونا حضور داشتم و در لندن نیز در کادر فنی بودم و می‌دانم چه مسابقات سختی خواهد بود. البته آستانه تحمل ما پایین آمده است و بچه‌های تواندوکار این مشکل را پیداکرده اند. امیدوارم نتایج خوبی در المپیک بگیریم.

عسگری درمورد قطع همکاری با تیم ملی پس از المپیک گفت: کسی از آینده خبر ندارد، سیاست ورزش ۴ ساله شده است. اگر در تیم ملی باشم شرایط باید مطلوب باشد و اگر نباشم برای مربی بعدی آرزوی موفقیت می‌کنم. بار‌ها در خواست کمک از پیشکسوتان را داشتم، اما یک نفر هم کمک نکرد. تلاش مان را برای کسب سهمیه سوم هم انجام دادیم، اما نتوانستیم به این امر دست پیدا کنیم.

عسگری گفت: جوانگرایی هزینه دارد و جوان‌های فعلی مان تجربه چندانی ندارند، اما اگر می‌خواهیم در ۲۰۲۴ نتیجه‌گیری کنیم، باید سراغ جوانگرایی برویم و حتی اگر امروز استارت جوانگرایی را انجام بدهیم.


بیشتر بخوانید: زمان خداحافظی سرمربی تیم ملی تکواندو مشخص شد


او درخصوص خداحافظی مردانی از تیم ملی گفت: این موضوع صحت ندارد و از او خواستم در مسابقات آسیایی شرکت کند.

عسگری درباره شرایط اردو‌های تیم ملی گفت: ۲۴ ساعته در تیم ملی حضور دارم و شغل دیگری ندارم. اما از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان قرار شده ماهانه ۵ میلیون حقوق بگیرند که فکر نمی‌کنم اتفاق بزرگی باشد. به دلیل شرایطی که برای مربی استقلال رخ داده است، ما نیز چنین مشکلاتی را برای خریدن تجهیزات داریم و به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

او درخصوص برنامه تیم ملی برای آماده سازی هادی پور و حسینی در راه المپیک گفت: این ۲ جوان در بخش فنی به حدی بالا هستند که گاهی نگرانشان می‌شویم و می‌گوییم تمرین نکنید. برای بازی‌های منچستر درخواست اردو مشترک با روسیه را داشتیم که نشد. اگر شرایط مهیا باشد قطعا اردو‌های بهتر و مهمتری را تا المپیک برای این ۲ تکواندوکار فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار